  • 1. Data: 2008-06-27 11:01:46
    Temat: ZUS a certyfikat kwalifikowany
    Od: Michał <a...@t...pl>

    Uzyskałem certyfikat kwalifikowany (KIR), mam zainstalowaną kartę
    kryptograficzną CryptoCard Suite i urzadzenie do składania podpisu z
    programem Szafir 1.0.3. Jak przygotować Płatnika i jakie są różnice w
    sposobie wysyłania deklaracji? Może ktoś już przebrnął przez ten etap i
    może coś podpowiedzieć?
    Michał

  • 2. Data: 2008-06-27 11:52:05
    Temat: Re: ZUS a certyfikat kwalifikowany
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Michał pisze:
> [...]
    > programem Szafir 1.0.3. Jak przygotować Płatnika i jakie są różnice w
    > sposobie wysyłania deklaracji? Może ktoś już przebrnął przez ten etap i

    W ustawieniach przekazu elektronicznego w zakładce "Certyfikaty" kliknąć
    że będziesz używał podpisu kwalifikowanego.
    Płatnik sam znajdzie podpis, trzeba tylko zaakceptować o ile pamiętam.

    Oj leń, nawet nie zajrzał w podstawowe ustawienia.
    Nawet nie spróbował kliknąć tego jednego pola.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-06-27 12:20:10
    Od: Michał <a...@t...pl>

    Maddy napisał(a):

> [...]
    >
    > Oj leń, nawet nie zajrzał w podstawowe ustawienia.
    > Nawet nie spróbował kliknąć tego jednego pola.

    Ależ nie, Maddy, z "Ustawieniami przekazu elektronicznego" w Płatniku
    sobie poradziłem w/g tekstu pomocy Płatnika. Ale mój Płatnik ciagle nie
    widzi mojego certyfikatu a ja nie mogę podać jego adresu. Obecność
    klucza prywatnego w IE sprawdzona, zarejestrowany, z komunikatem "Masz
    klucz prywatny, który odpowiada temu certyfikatowi", ale samego
    certyfikatu w Płatniku nie widać i nie mogę go zarejestrować (w
    Płatniku). Będę jednak szukał dalej, może coś pokręciłem. Spróbuję
    zrobić to z konta administratora systemu... Pozdrówka ! Michał

  • 4. Data: 2008-06-27 18:44:01
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maddy wrote:

    > W ustawieniach przekazu elektronicznego w zakładce "Certyfikaty"
    > kliknąć że będziesz używał podpisu kwalifikowanego.
    > Płatnik sam znajdzie podpis, trzeba tylko zaakceptować o ile pamiętam.

    A nie ma jakichś problemów z dostępem (identyfikacją) do strony SDWI?
    Będę robił pierwszą wysyłkę z certyfikatem kwalifikowanym
    za czerwiec i płatnik wszystko ładnie łyknął, ale mam obawy, że
    coś z tymi certyfikatami zainstalowanymi w systemie jest nie tak.
    Wcześniej w wysyłce samodzielnej miałem certyfikaty zusowe
    wrzucone do IE, ale teraz domyślna była inna przeglądarka
    i z niej nie mogę wejść na strony SDWI.
    Czy nie będzie dodatkowego problemu identyfikacji wysyłającego?
    Na stronie identyfikacja certfikatem zusowskim,
    a dokument podpisany kwalifikowanym.
    Spodziewam się, że po wysyłce tego podpisanego
    dokumentu z rozszerzeniem sign system odpowie,
    ze nie przyjął przesyłki, bo niewłaściwy format pliku...

  • 5. Data: 2008-06-28 05:52:47
    Od: Michał <a...@t...pl>

    cef napisał(a):
> [...]
    > dokumentu z rozszerzeniem sign system odpowie,
    > ze nie przyjął przesyłki, bo niewłaściwy format pliku...

    No właśnie! U mnie po uruchomieniu Płatnika pokazuje się komunikat:1)
    "Brak zarejestrowanego certyfikatu płatnika. Czy chcesz zarejestrować
    certyfikat?" Odpowiedź: Tak. I tu pojawia się okienko "Otwieranie" i
    pierwsza, zasadnicza watpliwość, ze wskazaniem własciwego adresu tegoż
    certyfikatu! Gdzie on powinien być? A po zapisaniu certyfikatu do pliku
    i wskazaniu go, nie jest przyjmowany przez Płatnika, bo po każdym
    uruchomieniu Płatnika problem się pojawia od nowa, z kolejnymi komunikatami:
    2)"Brak odpowiedniego certyfikatu do przekazywania danych.Błąd
    weryfikacji skonfigurowanego certyfikatu kwalifikowanego."
    3)"Brak wskazanego certyfikatu w bazie"
    Obłędny Płatnik !!! Co jest?

  • 6. Data: 2008-06-28 07:29:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał wrote:

> [...]
    > certyfikat?" Odpowiedź: Tak. I tu pojawia się okienko "Otwieranie" i
    > pierwsza, zasadnicza watpliwość, ze wskazaniem własciwego adresu tegoż

    Jeśli certfikat jest prawidłowo zainstalowany w systemie,
    to certyfikat pokaże się na liście rozwijalnej w oknie płatnika
    (jakoś tak było, bo przyznam nie pamiętam dokładnie)
    Klikasz i już. Jeśli się nie pokazuje--->powtórz wszystkie kroki dotyczące
    instalacji w systemie (to co uruchomił Menadżer CryptoCard Suite)

  • 7. Data: 2008-06-28 07:56:58
    Od: Michał <a...@t...pl>

    cef napisał(a):
> [...]

    .... tu opisane wcześniej tajemnicze, niezrozumiałe komunikaty Płatnika

> [...]
    > Klikasz i już. Jeśli się nie pokazuje--->powtórz wszystkie kroki dotyczące
    > instalacji w systemie (to co uruchomił Menadżer CryptoCard Suite)

    1)Certyfikat jest prawidłowo zainstalowany w systemie. (Sprawdzenie:
    IE\Narzędzia\Opcje Internetowe\Zawartość\Certyfikaty; komunikat: "Masz
    klucz prywatny, który odpowiada temu certyfikatowi")

    2)W Płatniku też jest: Przekaz elektroniczny (z lewej
    strony)\Certyfikaty. Oraz: Płatnik (menu)\Przekaz\Certfikaty.

    Ale, za każdym nowym uruchomieniem Płatnika w trybie "Przekaz
    elektroniczny" lub próbie wejścia (z menu) do "Przekaz", pokazują się 3
    opisane przeze mnie komunikaty... z finalnym: "Brak wskazanego
    certyfikatu w bazie" ! I to jest to, czego nie pojmuję.
    Michał

  • 8. Data: 2008-06-28 11:07:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > 3 opisane przeze mnie komunikaty... z finalnym: "Brak wskazanego
    > certyfikatu w bazie" ! I to jest to, czego nie pojmuję.

    Zaintrygowało mnie to i uruchomiłem Płatnika.
    I też mam taki komunikat. Spróbowałem kliknąć prawym
    przyciskiem na certyfikat kwalifikowany - na liście certyfikaty w płatniku
    i dalej ---->rejestruj. I się rejestruje, ale po ponownym uruchomieniu
    Płatnika jest to samo. Też nie wiem co dalej, ale skoro hasło
    trzeba było kiedyś wpisaywać co miesiąc, to może trzeba rejestrować
    certyfikat
    po każdym uruchomieniu Płatnika. Wcale by mnie to nie zdziwiło.
    Zobaczymy co powie przy próbie wysyłki we wtorek po południu ;-)

  • 9. Data: 2008-06-28 11:36:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał wrote:

    > 2)W Płatniku też jest: Przekaz elektroniczny (z lewej
    > strony)\Certyfikaty. Oraz: Płatnik (menu)\Przekaz\Certfikaty.

    To kliknij go ---> zapisz do pliku.
    I potem rejestruj z pliku.
    Rejestruje się, ale potem.....
    .... za każdym nowym uruchomieniem Płatnika ...
    I to jest to, czego nie pojmuję....

    Ja też nie pojmuję. Ale pracuję z Płatnikiem już kilka lat
    i wiem że to normalne. Pewnie trzeba zrobić jakiś chytry numer z datą
    systemową, albo... przed 20 lipca wyrobić nowy certyfikat zusowski --->
    będzie kolejny rok na próby i testy :-)

  • 10. Data: 2008-06-28 11:43:40
    Od: Michał <a...@t...pl>

    cef napisał(a):

> [...]
    > po każdym uruchomieniu Płatnika. Wcale by mnie to nie zdziwiło.
    > Zobaczymy co powie przy próbie wysyłki we wtorek po południu ;-)

    No tak!, to przynajmniej wiem, że nie tylko ja nie rozumiem tego
    "inteligentnego" programu ;-) Ale intencją mojego wątku było uzyskanie
    jakichkolwiek informacji od osób, które już wysyłały deklaracje w ten
    "nowatorski" sposób. I widzę, że na razie efektów brak. :-(
    A swoją drogą, to nie mogę wyjść z podziwu, że tak proste sprawy ci
    "tfurcy" Płatnika tak potrafia skomplikować...
    Pozdrawiam, Michał