  • 1. Data: 2008-06-27 10:13:24
    Temat: samochód osobowy-ciężarowy a VAT
    Od: "Ewa" <l...@o...eu>

    Szanowni grupowicze

    możę to i NTG ale mam problem i proszę o pomoc bo nikt kogo pytałam nie wie
    co odpowiedzieć, mianowicie:

    kupiłam samochód, kilkuletni, w dowiedzie pisze ciężarowy ale ogólnie jest
    to osobowy kombi
    w certyfikacie wpisane VAN
    ma kratkę, którą dostałam od poprzedniego właścieiela
    jak to ma się do VAT-u?
    czy traktować to jako osobowy i tylko 60% VAT i brak VAT na benzynę czy jako
    ciężąrowy i całość VAT?

    podpowiedzcie coś proszę

    Ewka

  • 2. Data: 2008-06-27 11:54:51
    Temat: Re: samochód osobowy-ciężarowy a VAT
    Od: grzess <k...@w...pl>

    > czy traktować to jako osobowy i tylko 60% VAT i brak VAT na benzynę czy jako
    > ciężąrowy i całość VAT?

    jakie kryteria lub raczej kto stwierdza czy jest to samochod ciezarowy?
    mowi o tym ustawa o vat, a dokladnie:

    5. Spełnienie wymagań dla pojazdów samochodowych określonych w ust. 4 pkt
    1-4 stwierdza się na podstawie dodatkowego badania technicznego
    przeprowadzonego przez okręgową stację kontroli pojazdów, potwierdzonego
    zaświadczeniem wydanym przez tę stację oraz dowodu rejestracyjnego
    pojazdu, zawierającego właściwą adnotację o spełnieniu tych wymagań.

    Pozdrawiam
    grzess

  • 3. Data: 2008-06-28 21:43:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ewa" <l...@o...eu> napisał w wiadomości
> [...]
    > jak to ma się do VAT-u?
    > czy traktować to jako osobowy i tylko 60% VAT i brak VAT na benzynę czy

    Jeśli ma więcej niż dwa miejsca to z reguły tak jak piszesz.