  • 1. Data: 2003-05-21 09:56:51
    Temat: ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej
    Od: "Rysiek" <t...@p...wp.pl>

    Czy w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej
    należy w ZUS-ie (oczywiście po złożeniu stosownych dokumentów)
    składać deklaracje, czy też nie.
    DG jest dodatkowym zajęciem opłacam tylko składki na
    ubezpieczenie zdrowotne.

    Pozdrawiam Rysiek.

  • 2. Data: 2003-05-21 10:07:12
    Temat: Re: ZUS a zawieszenie działalności gospodarczej
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Użytkownik "Rysiek" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Czy w przypadku zawieszenia działalności gospodarczej
    > należy w ZUS-ie (oczywiście po złożeniu stosownych dokumentów)
    > składać deklaracje, czy też nie.

    Należy się wyrejestrować, więc żadne dokumenty po tej czynności nie są
    wymagane.
    Kasia

  • 3. Data: 2003-05-21 10:25:38
    Od: "Rysiek" <t...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl> napisał w
    wiadomości news:bafius$usj$1@druid.ceti.pl...
    > Użytkownik "Rysiek" <t...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Należy się wyrejestrować, więc żadne dokumenty po tej czynności nie są
    > wymagane.
    > Kasia

    Wyrejestrowanie jest to działanie finalne rownoznaczne z likwidacją DG.
    Ja chcę tylko zawiesić działalność na bliżej nieokreślony czas (6 miesięcy,
    rok...)
    Czy to w ZUS-ie jest to samo?
    Dzięki za dotychczasowe wskazówki.
    Rysiek

  • 4. Data: 2003-05-21 10:50:56
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    > Wyrejestrowanie jest to działanie finalne rownoznaczne z likwidacją DG.
    > Ja chcę tylko zawiesić działalność na bliżej nieokreślony czas (6
> [...]

    Wygląda na to, że tak. ZUS po prostu nie ma czegoś takiego jak "zawieszenie"
    w podleganiu ubezpieczeniom. W ten właśnie sposób moja koleżanka zawieszała
    działalność i dokładnie wypytała się osobiście w ZUS Nowa Huta. Podaje się
    kod wyrejestrowania bodajże 600 (inne przyczyny).
    Kasia

  • 5. Data: 2003-05-22 07:55:39
    Od: "ElaT" <j...@p...com.pl>

    W Zus-ie należy zlożyć ZUS ZWPA z kodem 13 "zawiesisz" w ten sposób
    działalność oraz ZUS ZWUA z kodem 140, zaznaczając rodzaj ubezpieczenia i
    wyrejestrujesz się tym samym z ub. zdrow. Nie należy później składać żadnych
    deklaracji, chyba że znów "odwiesisz" działalność.
    Pozdrawiam