  • 1. Data: 2003-05-21 07:52:06
    Temat: ZUS i prawnicy.
    Od: "Paweł Zajas" <p...@o...pl>

    Mam pytanie:
    Adwokat wykonuje swój zawód prowadząc kancelarię. Dodatkowo wraz ze
    wspólnikami jest udziałowcem Sp. jawnej, która również świadczy usługi
    prawne. W danej sytuacji adwokat posiada dwa źródła dochodu. Pytanie moje
    dotyczy sposobu odprowadzania składek do ZUS dokładnie składki zdrowotnej.

    powinna ona być odprowadzana od dwóch źródeł:
    - od kancelarii
    - oraz od dochodów czerpanych ze sp. jawnej

    Ale od jakiego momentu powstał ten obowiązek. Czy ktoś zna jakieś
    wyczerpujące źródło informacji. Podstawę prawną??????????? Będę wdzięczny za
    pomoc. Problem polega na tym, że adwokaci nie są na wpisie do ewidencji.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Paweł

  • 2. Data: 2003-05-21 08:51:31
    Temat: Re: ZUS i prawnicy.
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Art. 24. 1. Jeżeli spełnione są przesłanki do objęcia obowiązkiem
    ubezpieczenia zdrowotnego, o którym mowa w art. 9 ust. 1, z więcej niż
    jednego tytułu, składka na ubezpieczenie zdrowotne opłacana jest z każdego z
    tych tytułów odrębnie, z zastrzeżeniem ust. 4-8.

  • 3. Data: 2003-05-21 09:21:06
    Od: "Paweł Zajas" <p...@o...pl>

    No tak ale co z tym obowiązkiem wcześniej przed styczniem 2003 roku. Czy
    również powinienen był odprowadzać składkę zdrowotką od tych dwóch
    konkretnych źródeł?

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Paweł Zajas
    specjalista ds. finansowych
    Dom Obrotu Wierzytelnościami CASH FLOW S.A.
    http://www.cashflow.com.pl
    tel. (032) 763 2000 lub 763 20 43 fax (032) 763 20 20