  • 1. Data: 2007-12-10 21:49:12
    Temat: ZUS - kilka pytań
    Od: " Gasarbaiter" <n...@g...pl>

    6 lat temu zawiesilem DG i wyjechałem sobie pracować za granicę. W Zusie
    składałem ZWYKŁE podanie że zawieszam dział. na czas nieokreślony. Dzwonię do
    ZUSu (bo po powrocie do Polski zamykam ostatecznie DG) a tam Paniusia
    informuje mnie że w związku z zawieszeniem powinienem złożyć druk ZUS ZWPA -
    tylko że takich druków wtedy nie było o ile mnie pamięć nie myli. Boję się
    sytuacji, że stwierdzą iż nie zawiesiłem działalności (a niestety nie mam
    pokwitowania tego podania o zawieszeniu - minęło 6 lat)i każą płacić za te
    całe lata (co grozi mi bankructwem). Ponoć jest prawo że mam trzymać dokumenty
    przez 10 lat z ZUSu - kiedy ono weszło i czy zaczęło obowiązywać wstecz - tzn
    np jeśli rok temu to nie muszę mieć dokumentów sprzed 2002 roku itp.

  • 2. Data: 2007-12-12 19:40:40
    Temat: Re: ZUS - kilka pytań
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Dec 2007 21:49:12 +0000 (UTC), Gasarbaiter napisał(a):

    > 6 lat temu zawiesilem DG i wyjechałem sobie pracować za granicę. W Zusie
    > składałem ZWYKŁE podanie że zawieszam dział. na czas nieokreślony.

    Ale jak? w 2001 roku na piśmie zawiesiłeś w ZUS-ie i wystarczyło?
    No chyba, że wysłałeś pocztą i nie dałeś im szansy na reakcję.

> [...]
    > informuje mnie że w związku z zawieszeniem powinienem złożyć druk ZUS ZWPA -
    > tylko że takich druków wtedy nie było o ile mnie pamięć nie myli.

    Druki były

> [...]
    > np jeśli rok temu to nie muszę mieć dokumentów sprzed 2002 roku itp.

    Nie jest jednak tak źle. Dokumenty zgłoszeniowe masz obowiązek przechowywać
    przez okres 5 lat, te 10 dotyczy rozliczeniowych oraz płatniczych. Zawsze
    przecież możesz już nie mieć kopii ZWPA, które być może złożyłeś, tylko NIE
    PAMIĘTASZ? ;>

    art. 36 ust. 8 i art. 47 ust. 3c ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
    a ustawę masz tu:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0887.htm

    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 3. Data: 2007-12-12 20:48:56
    Od: "R." <g...@o...pl>

> [...]
    > tzn
    > np jeśli rok temu to nie muszę mieć dokumentów sprzed 2002 roku itp.

    jesli złozyłeś w US pismo ze zawiesiles DG to mozesz sie tym przed ZUS
    wykazac ze tak rzeczywisce było

  • 4. Data: 2007-12-13 22:07:02
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Użytkownik " Gasarbaiter" <n...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:fjkc8o$1vv$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > tzn
    > np jeśli rok temu to nie muszę mieć dokumentów sprzed 2002 roku itp.

    6 lat temu był druk ZWPA - ale on służył od zawsze do wyrejestrowania
    działalności a nie do jej zawieszania.
    Do zawieszenia nie było (?) jakiegoś standardowego druku - tylko pismo
    pisane do naczelnika.
    Chyba może się ci jednak opłacać poszukać tego pisma składanego do zus 6 lat
    temu...

    --
    PawełJ