  • 1. Data: 2007-12-11 13:36:32
    Temat: darowizna samochodu
    Od: Jane <g...@o...pl>

    Witam!

    Mam następujący problem:

    W 2001 roku kupiłem na DG auto osobowe z homologacją na ciężarowe -
    tzw. z kratką. Odpisałem sobie od niego cały VAT. W przyszłym roku
    chciałbym je podarowac synowi (bo kupiłem nowsze).
    Wiem że do pewnej kwoty darowizna jest zwolniona z opodatkowania.
    Wartośc auta przekracza tą kwotę więc zapewne konieczne będzie
    zapłacenie podatku przez obdarowanego od nadwyżki. Jaki będzie
    procentowa wysokośc podatku - według progu, czy jakiś ryczałt? Czy
    będę musiał zapłacic VAT???

    A może ma ktoś lepszy pomysł jak przenieś prawo własności na auto
    zakupione na DG na członka rodziny?

    Z góry dziękuję,

    AW

  • 2. Data: 2007-12-11 14:58:41
    Temat: Re: darowizna samochodu
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > będę musiał zapłacic VAT???
    > A może ma ktoś lepszy pomysł jak przenieś prawo własności na auto

    Sprzedać po cenie rynkowej?

  • 3. Data: 2007-12-11 15:32:46
    Od: Jane <g...@o...pl>

    On Tue, 11 Dec 2007 15:58:41 +0100, <s...@a...pl>
    wrote:

    >Sprzedać po cenie rynkowej?

    i zapłacic VAt i podatek??? Dziękuję.

  • 4. Data: 2007-12-11 18:47:34
    Od: <s...@a...pl>

    > i zapłacic VAt i podatek??? Dziękuję.

    Wydaje mi sie, że lepiej sprzedać i zapłacić podatek VAT od ceny rynkowej
    (zapewne nizszej niż cena zakupu) niż przy darowiźnie zaplacić VAT od ceny
    zakupu.

    Co do PIT chyba jest podobnie, ale nie jestem pewien.

    Nadal dziękujesz? :)