  • 1. Data: 2005-08-20 11:36:10
    Temat: ZUS- kod wyrejestrowania
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Osoba fizyczna prowadząca DG podjęła pracę na etacie w innej firmie.
    Jednocześnie dlaej prowadzi DG. Jaki kod zastosować do wyrejestrowania
    ubezpieczeń społecznych ( zdrowotne pozostaje ) : 100 - ustanie tytułu
    ubezpiczeń czy 600 - inne przyczyny ??

    Czy należy datę wyrejestrowania podać zgodną z data zatrudnienia np
    16-08-05, czy z początkiem następnego miesiąca ??

    --
    Mieczysław
    ----

  • 2. Data: 2005-08-27 18:48:50
    Temat: Re: ZUS- kod wyrejestrowania
    Od: "Sulami" <s...@o...pl>

    >Jaki kod zastosować do wyrejestrowania
    > ubezpieczeń społecznych ( zdrowotne pozostaje ) : 100 - ustanie tytułu
    > ubezpiczeń czy 600 - inne przyczyny ??

    Na Twoim miejscu zastosowałabym kod 600- inne przyczyny, ponieważ tytuł do
    ubezpieczenia nie ustał, jedynie z okazji zbiegu tytułów do ubezpieczeń
    umowa o pracę jest teraz pierwszym tytułem płacenia składek.

    > Czy należy datę wyrejestrowania podać zgodną z data zatrudnienia np
    > 16-08-05, czy z początkiem następnego miesiąca ??

    Datę możesz podać 16.08.05 r. lub np. dwa dni późniejszą. W tym przypadku
    nie ma znaczenia początek miesiąca. To tak jak ze zgłaszaniem pracownika-
    zgłaszasz nie od końca miesiąca, tylko od momentu powstania obowiązku
    opłacania składek na ubezpieczenia.

    Pzdr.
    Lena.