  • 1. Data: 2005-08-19 22:51:11
    Temat: zakup programu za 3000zl - mozna do KPiR?
    Od: "D" <d...@o...pl>

    zakupilem prawa majatkowe do aplikacji www za 3000zl, musze ja wpisac do
    EWNiP czy moge bezposrednio zaliczyc jednorazowo w koszta w KPiR?

  • 2. Data: 2005-08-20 09:25:29
    Temat: Re: zakup programu za 3000zl - mozna do KPiR?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Aug 2005, D wrote:

    > zakupilem prawa majatkowe do aplikacji www za 3000zl, musze ja wpisac do
    > EWNiP czy moge bezposrednio zaliczyc jednorazowo w koszta w KPiR?

    IMO nie ma przeciwwskazań coby wpisać "po prostu w KUP".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-08-22 18:54:28
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "D" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > zakupilem prawa majatkowe do aplikacji www za 3000zl, musze ja wpisac do
    > EWNiP czy moge bezposrednio zaliczyc jednorazowo w koszta w KPiR?

    Pewnie, że możesz.
    Bezpośrednio do KUP możesz też zaliczyć wszystko, co wykorzystujesz krócej
    niż rok. Nawet, jeśli netto przekracza 3500 zł.

    SIM

  • 4. Data: 2005-08-27 13:01:32
    Od: "Rafal M" <m...@p...gazeta3.4pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "D" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Bezpośrednio do KUP możesz też zaliczyć wszystko, co wykorzystujesz krócej
    > niż rok. Nawet, jeśli netto przekracza 3500 zł.

    A jak nie przekracza 3500, ale bedzie uzywane dluzej niz jeden rok?

    Rafal

    Odpowiadajac na moj email
    usun cyfry z adresu

  • 5. Data: 2005-08-27 14:11:38
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Nie przekracza wartości 3500 zł a zatem cała wartość Twojej aplikacji wchodzi w
    całości w koszty do KPiR.Wpisz ją jednak także do ewidencji wart.mater.i
    prawnych jako tzw.jednorazowa amortyzacja.I wszystko będzie zgodnie z
    przepisami...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-08-28 13:32:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Nie przekracza wartości 3500 zł a zatem cała wartość Twojej aplikacji
    > wchodzi w
    > całości w koszty

    Jesteś przekonany że WNiP też to dotyczy?
    Kiedyś była opinia że tylko środków trwałych.....

  • 7. Data: 2005-08-29 09:38:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Aug 2005, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Andrzej" <a...@p...pl> napisał
    >
    > Jesteś przekonany że WNiP też to dotyczy?

    ...a kiedy ostatnio zaglądałeś do ustawy ? ;)

    > Kiedyś była opinia że tylko środków trwałych.....

    Opinia powiadasz...
    +++ "wiadoma ustawa" +++
    Art. 22d. 1.
    Podatnicy mogą nie dokonywać odpisów amortyzacyjnych od
    składników majątku, o których mowa w art. 22a i 22b,
    których wartość początkowa, określona zgodnie z art. 22g,
    nie przekracza 3.500 zł; wydatki poniesione na ich nabycie
    stanowią wówczas koszty uzyskania przychodów w miesiącu
    oddania ich do używania.
    ---

    ...a przeczytanie co jest w art. 22b.1.5 ewentualnie art.22b.1.4
    pozostawia się swobodnemu ćwiczeniu przez grupowicza :) (tudzież
    sprawdzeniu co zapisano w posdumowaniu po liście 1..7 wymienionej
    w art.22b.1 !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)