  • 1. Data: 2005-08-19 14:40:51
    Temat: Firma transportowa Spedycja i tankowanie obcych aut pytanie ?
    Od: "Paweł" <P...@w...pl>

    Otóż sytuacja wygląda :
    Firma transportowo spedycyjna mamy kilkanaście swoich aut i kilku obcych
    przewoźników którzy są związani z nami umową, jak wiadomo żeby w transporcie
    zarobić trzeba ciąć przede wszystkim koszty. Mogę zaoszczędzić w skali roku
    około 20000 tyś złoty z tytułu dodatkowego rabatu na paliwo, żeby ten rabat
    dostać muszę zwiększyć obroty na paliwie. Pomysł jest taki żeby na moje
    konto też tankować te obce samochody, a później będę je re fakturował
    (korzystam z kart do tankowania), dzięki temu zwiększę obroty i zarobie na
    dodatkowym rabacie. Pytanie jest takie jak na to sie zapatruje US i czy
    wogóle można ten temat w jaki kolwiek sposób ugryść.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2005-08-19 17:41:18
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Paweł" <P...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy
    > wogóle można ten temat w jaki kolwiek sposób ugryść.

    W ogolnosci przeciwskazan nie dostrzegam. Chyba ze istnieja jakies
    szczegolne uregulowania odnoszace sie do refakturowania paliwa, czego
    nie przypuszczam.

    A tak nawiasem mowiac, zapewne nie zaoszczedzisz 20 mln zlotych, jak
    napisales, tylko 20 tys. zl.

    marekz

  • 3. Data: 2005-08-22 06:35:09
    Od: "Gregory" <n...@s...pl>

> [...]
    > dodatkowym rabacie. Pytanie jest takie jak na to sie zapatruje US i czy
    > wogóle można ten temat w jaki kolwiek sposób ugryść.

    Temat dość ciekawy, też mam transport, auta tankuje za granica jak by
    wygladala sprawa Vatu przy refakturacji.

    Pozdrawiam
    Gregory

  • 4. Data: 2005-08-22 20:45:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Aug 2005, MarekZ wrote:

    > Użytkownik "Paweł" <P...@w...pl> napisał
    >
    > W ogolnosci przeciwskazan nie dostrzegam. Chyba ze istnieja jakies szczegolne
    > uregulowania odnoszace sie do refakturowania paliwa, czego nie przypuszczam.

    Patrzę tak po ustawie (VAT)...
    Bo na zdrowy rozum powinno być jak piszesz.
    Gdzie skrył się przedemną :) przepis pozwalający odliczać VAT od paliwa
    przez "normalnych handlarzy" paliwem ?
    Owszem, zdaję sobie sprawę z różnic przy refakturze :) - ale skoro
    są przepisy dot. zakazu odliczania VAT:

    Art. 88. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego
    nie stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    [...]
    3) paliw silnikowych, oleju napędowego oraz gazu, wykorzystywanych
    do napędu samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych,
    o których mowa w art. 86 ust. 3 i 5;

    ...to mnie martwi w owym zapisie brak sformułowania "wykorzystywanych
    *przez podatnika*".
    Jakby gdzie leżał przepis w rodzaju "nie dotyczy towarów handlowych"
    to wskażcie gdzie się ukrył - bo wniosek że każde z kolejnych ogniw
    handlu paliwem musi naliczyć VAT i nie może odliczyć jest nielogiczny,
    a z kolei od brzmienia zapisu znoszącego zakaz odliczania VATu
    od paliwa którym się handluje może IMO zależeć czy przy refakturze
    też da się z niego skorzystać.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-08-23 11:22:12
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > a z kolei od brzmienia zapisu znoszącego zakaz odliczania VATu
    > od paliwa którym się handluje może IMO zależeć czy przy refakturze
    Hmmm nie wiem czy kontroler US siega do umow, ale moze powstac watpliwosc
    prawidlowego ujecia rabatu w ksiegach podatkowych w czesci dotyczacej
    refakturowanego paliwa (rabat za paliwo refakturowane nie powinien IMHO byc
    KUP). Moim zdaniem latwiej bedzie otrzymac bonus na koniec roku, ktory
    zostanie opodatkowany jak przychod. Ale te watpliwosci, sa grubymi nicmi
    szyte.

    Pozdrawiam
    LG