  • 1. Data: 2016-01-12 13:50:28
    Temat: ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    ZUS stwierdził, że na koncie mam zaległości z tytułu ubezpieczenia za 2001r. i
    2002r. (pojedyncze miesiące). Chodzi o składkę zdrowotną.

    Delikatnie mi zasugerowano, abym złożył korektę deklaracji (chyba chodzi o
    wyzerowanie miesiąca?), zapewne chcą mieć tą sprawę już z głowy i odfajkowany
    problem. Sama kwota nie jest duża, ale odsetki już spore, więc w sumie mi to na
    rękę :).

    Czy mogę tak zrobić? Oczywiście żadnych dokumentów z tamtego okresu już nie
    mam, więc to będzie "z głowy".

  • 2. Data: 2016-01-12 17:56:58
    Temat: Re: ZUS - korekta deklaracji za rok 2001?
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jan 2016, r...@k...pl wrote:

> [...]
    > rękę :).
    >
    > Czy mogę tak zrobić? Oczywiście żadnych dokumentów z tamtego okresu już nie

    Jako że dawno nie przyglądałem się zasadom i terminom przedawnienia
    przy ZUS, tylko głośno myślę, tak z przezorności procesowej: a nie
    jest czasem tak, że taka deklaracja może być uznana za "oświadczenie
    dłużnika", przerywające przedawnienie?
    Bo w sumie po co deklaracja, skoro pozostaje stwierdzić przedawnienie?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2016-01-12 18:02:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 13:50, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > problem. Sama kwota nie jest duża, ale odsetki już spore, więc w sumie mi to na

    2001?
    To jest jakoś wymagalne?
    Poprawiają sobie sami w systemie takie rzeczy.

  • 4. Data: 2016-01-12 18:53:37
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Jan 2016, cef wrote:

    > 2001?
    > To jest jakoś wymagalne?

    ...jak dłużnik uzna zobowiązanie, to chyba jest...
    :>

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2016-01-12 19:03:07
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-01-12 o 18:53, G.S. pisze:

    > ...jak dłużnik uzna zobowiązanie, to chyba jest...
    > :>

    Może właśnie o to chodzi o czym piszesz obok.
    Do mnie kilka lat temu zadzwonili z ZUS, że w 1998
    jest jakaś nieścisłość w deklaracji i żeby złożyć jakieś kwity.
    Więc poprosiłem (grzecznie), żeby mi przysłali pismo co jest
    a czego chcą, to przysłali, powiadomienie, że zgodnie z procedurą
    sami sobie poprawili :-)

  • 6. Data: 2016-01-13 13:56:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Jan 2016 17:56:58 +0100, w
    <alpine.WNT.2.20.1601121754200.1008@virtual>, "G.S." <s...@s...com.pl>
    napisał(-a):

> [...]
    > dłużnika", przerywające przedawnienie?
    > Bo w sumie po co deklaracja, skoro pozostaje stwierdzić przedawnienie?

    Przedawnienia nie ma, bo ZUS mnie za to ściga :). Oczywiście pisma (w tym od
    komornika) dostawałem na adresy z 2001 r. (mimo że generalnie nowy znają).

    Skorygowałbym sobie te miesiące i (chyba) po problemie?

  • 7. Data: 2016-01-13 13:57:21
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 12 Jan 2016 18:02:54 +0100, w
    <569531be$0$22820$65785112@news.neostrada.pl>, cef <c...@i...pl>
    napisał(-a):

    > 2001?
    > To jest jakoś wymagalne?
    > Poprawiają sobie sami w systemie takie rzeczy.

    W systemie jest, że mam niedopłatę za te miesiące.

  • 8. Data: 2016-01-20 13:40:38
    Temat: Re: ZUS - jak wygenerować PDF-a z DRA?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Utworzyłem sobie dostęp do eZUS-u (czy jak ta platforma się nazywa).

    Zarządałem danych za rok 1999. Dane przyszły po jakimś tam czasie.

    Klikam i zapisuję dane (za każde ubezpieczenie osobno, niech będzie).

    Chcę podgląd DRA - widzę go. Ale jak go zapisać w PDF? Mogę wydrukować do
    drukarki XPS. Jest też niby podgląd w PDF, ale po jego wybraniu Adobe Flash
    wisiał 2h zajmując procka, dopóki go nie skilowałem.

  • 9. Data: 2016-01-20 14:02:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-20 13:40, r...@k...pl pisze:
> [...]
    > drukarki XPS. Jest też niby podgląd w PDF, ale po jego wybraniu Adobe Flash
    > wisiał 2h zajmując procka, dopóki go nie skilowałem.

    A nie lepiej drukować do PDF? Jeśli jest możliwość druku można
    zainstalować albo doPDF, albo PdfCreator jako drukarkę i z górki.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 10. Data: 2016-01-20 14:34:26

    Wed, 20 Jan 2016 14:02:51 +0100, w
    <569f8579$0$22822$65785112@news.neostrada.pl>, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > A nie lepiej drukować do PDF? Jeśli jest możliwość druku można
    > zainstalować albo doPDF, albo PdfCreator jako drukarkę i z górki.

    Możliwe, że tak będę musiał.

    Ale czy w systemie za grube $$$ nie ma tak prozaicznej funkcji?