  • 1. Data: 2016-01-03 18:28:30
    Temat: E-deklaracje
    Od: cef <c...@i...pl>

    Witam,
    co trzeba zrobić, żeby program wyświetlał formularze do rozliczenia 2105
    roku?
    Trzeba coś kliknąć specjalnie?
    Bo w zakładce mam formularze na rok 2015 i tam po kliknięciu w PIT-36
    wyślwietla się automagicznie rozliczenie za 2014 rok.

    Czy dopiero jak się informatycy z MF wyśpią po świętach, to
    coś zaktualizują?

  • 2. Data: 2016-01-03 23:12:11
    Temat: Re: E-deklaracje
    Od: <1...@9...231211.invalid> (Tom N)

    cef w

    > Witam,
    > co trzeba zrobić, żeby program wyświetlał formularze do rozliczenia 2105
    > roku?

    Poczekać 89 lat? ;P

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2016-01-04 09:11:49
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-01-03 o 23:12, (Tom N) pisze:
    > cef w

    > Poczekać 89 lat? ;P

    :-)

    a swoją drogą pewnie zaczęli coś robić, bo strona
    mf nie chodzi od rana.

  • 4. Data: 2016-01-04 10:02:06
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-01-04 o 09:11, cef pisze:

    > a swoją drogą pewnie zaczęli coś robić, bo strona
    > mf nie chodzi od rana.

    Chyba przeceniłem urzędników z ministerstwa.
    Na infolinii MF dowiedziałem się, że dopiero pracują
    nad formularzami interaktywnymi za 2015 a ich umieszczenie w
    programie do dopiero będzie nie wiadomo kiedy.

    Przyznam szczerze, że czegoś tu nie rozumiem.
    Przecież termin rozliczenia za 2015 nie został uchwalony nagle
    czy na jakimś nocnym posiedzeniu pod koniec grudnia.
    Termin był znany od kilku lat - może jakaś kosmetyka była konieczna.
    Czy mamy aż tak gówniane prawo, że coroczne przetasowania w podatkach
    powodują zmiany z wprowadzaniem których nie może nadążyć informatyk?

  • 5. Data: 2016-01-04 16:15:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >Czy mamy aż tak gówniane prawo, że coroczne przetasowania w podatkach
    >powodują zmiany z wprowadzaniem których nie może nadążyć informatyk?

    A nie ? przeciez poslowie wszystko ci uchwala jak oni chca, a potem
    mecz sie informatyku, zeby to ubrac w algorytmy i programy.

    przy czym:
    - przepisy pit 2015 powinny byc uchwalone do listopada 2014, wiec
    ponad rok byl,
    - nie wiem czy innych zmian nie ma ... typu, ze juz np nie NIP ale
    PESEL,
    - trzeba sprawdzic z najnowszym Acrobatem, bo cholera wie, czy z
    kolejnym ugrade cos nie zmienia,
    - przetargi itp ...

    J.

  • 6. Data: 2016-01-05 17:43:39
    Od: "sz" <w...@o...com>

    za 2015 rok będzie obowiązywał formularz w wersji (22), jeszcze pracują

  • 7. Data: 2016-01-11 12:57:55
    Od: Asen <a...@g...com>

    nie ma aktualizacji e-Desktop
    nie ma nawet aktywnych formularzy PIT-4R, PIT-28

  • 8. Data: 2016-01-11 22:07:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2016-01-11 o 12:57, Asen pisze:
    > nie ma aktualizacji e-Desktop
    > nie ma nawet aktywnych formularzy PIT-4R, PIT-28

    Ja muszę się rozliczyć rocznie przed 20 stycznia.
    W Ameryce już bym ich pozwał za nerwy, zmarnowany czas i papier :-)
    Miałem napisać jakąś skargę, oficjalnie się poawanturować i poprosić o
    dane osób odpowiedzialnych, ale chyba mi się już nie chce.
    Jednym słowem - dobra zmiana.

  • 9. Data: 2016-01-13 00:49:58
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-11 o 22:07, cef pisze:
> [...]
    > Miałem napisać jakąś skargę, oficjalnie się poawanturować i poprosić o
    > dane osób odpowiedzialnych, ale chyba mi się już nie chce.
    I było się denerwować? Aktualizacja już dostępna, masz więc cały tydzień
    na rozliczenie ;-)

    Maciek

  • 10. Data: 2016-01-13 00:52:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-01-13 o 00:49, Maciek pisze:
    > I było się denerwować? Aktualizacja już dostępna, masz więc cały tydzień
    > na rozliczenie ;-)
    PS: Przy założeniu, że wystarczą Ci 4 formularze, które są dostępne - no
    chyba, że tylko u mnie tak to ubogo wygląda :-D

    Maciek