  • 1. Data: 2016-01-02 15:01:35
    Temat: Złożone SD-Z2 w terminie do 6 miesięcy od spadku, czy składać SD-3 ??
    Od: p...@g...com

    Witam,

    Przed chwilą wysłałem do US druk SD-Z2 z tytułu informacji o otrzymaniu spadku w
    postaci 1/4 nieruchomości. Zrobiłem to tuż przed upływem 6 miesięcy od daty
    uprawomocnienia się wyroku sądu w postepowaniu spadkowym. Zgodnie z literą prawa,
    ponieważ jestem synem dziedziczącym po swojej matce - nie zapłacę podatku.

    Ale nie wiem czy powinieniem składać mimo to SD-3 ? Jak czytam różne artykuły to
    niektórzy piszą, że składają jedną i drugą deklarację (swoją drogą prawie identyczne
    w treści, a gdzie indziej jest napisane, że SD-3 składają tylko Ci, którzy otrzymali
    spadek przed 2007 rokiem, a SD-Z2 po 2007 roku (zmiana przepisów w tym okresie).

    Jak to wygląda wg waszej wiedzy ? Będę wdzięczny za szybką odpowiedź. Powinieniem
    wysłać SD-3 jeszcze dziś, jeśli mam zdążyć w okresie do 6 miesięcy :)

    Z drugiej zaś strony - może na "zaś" lepiej wysłać do US niż nie wysłać - jak nie
    jestem pewny ?

    Dzięki za pomocne odpowiedzi

    PW

  • 2. Data: 2016-01-02 15:09:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-02 o 15:01, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Z drugiej zaś strony - może na "zaś" lepiej wysłać do US niż nie wysłać - jak nie

    Miałem w tym roku w rodzinie takie przyjęcie spadku i stanęło na tym, że
    złożono tylko SD-Z2.

    http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/586109,darow
    izny_i_spadki_za_bledny_formularz_fiskus_zabiera_zwo
    lnienie.html

    --
    Liwuisz

  • 3. Data: 2016-01-02 20:22:29
    Od: p...@g...com

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 15:09:56 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    > złożono tylko SD-Z2.
    >
    > http://podatki.gazetaprawna.pl/artykuly/586109,darow
    izny_i_spadki_za_bledny_formularz_fiskus_zabiera_zwo

    Dzięki za informację. Na logikę nie powinienem składać SD-3, w SD-Z2 są wszystkie
    potrzebne informacje, szczególnie dla wersji, że jestem w 1 linii spokrewniony ze
    zmarłą - więc i tak mam zwolnienie z podatku. Tylko, że w tym kraju nadal brakuje
    logiki - szczególnie w US :)

    PW

  • 4. Data: 2016-01-03 02:56:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@g...com wrote:
> [...]
    >
    > Z drugiej zaś strony - może na "zaś" lepiej wysłać do US niż nie wysłać - jak nie

    tylko sd-z2

    cala awantura z tym sd-3 byla o to ze jak ktoś składał sd-z2 po terminie
    to us wymagal złożenia sd-3 (bo to jest wlasciwy formularz gdy nie
    krozysta sie ze zwolnienia) zamiast sd-z2 i nie uznawał złożonego sd-z2.
    Potem ich ministerstwo naprostowało.

    jesli ktos nie zdazyl zlozyc sd-z2 w terminie i wie, ze sie nie załapie,
    to powinien wowczas od razu skladac sd-3.

  • 5. Data: 2016-01-03 21:36:44
    Od: p...@g...com

    W dniu niedziela, 3 stycznia 2016 02:56:41 UTC+1 użytkownik witek napisał:
> [...]
    >

    > jesli ktos nie zdazyl zlozyc sd-z2 w terminie i wie, ze sie nie załapie,
    > to powinien wowczas od razu skladac sd-3.

    I takie rozwiązanie jest logiczne,tylko dlaczego nigdzie nie jest to jasno i wyraźnie
    napisane ? :)

    Dzięki za pomoc.

    PW