  • 1. Data: 2015-12-31 19:59:41
    Temat: Sprzedaż towaru poniżej ceny zakupu
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    prowadzę działalność gospodarczą opartą o KPiR. Zauważyłem, że kilka
    towarów przepisuję już w kolejnej inwentaryzacji i jeśli nie obniżę
    gruntownie ceny to na pewno ich nie sprzedam. Czy muszę sporządzać
    protokół przeceny ?

    Pozdrawiam i najlepszego w Nowym Roku życzę
    Marek

  • 2. Data: 2016-01-07 11:01:26
    Temat: Re: Sprzedaż towaru poniżej ceny zakupu
    Od: "G.S." <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Dec 2015, Marek wrote:

> [...]
    > na pewno ich nie sprzedam. Czy muszę sporządzać protokół przeceny ?

    Sprawdziłeś w przepisie?
    Literalnie wymaga on jedynie ujawnienia ceny nabycia/wytworzenia
    na spisie. Protokół w dowolnej formie w sumie robi się dla siebie,
    bo jak Ci za 4 lata kontrola zawita, to będziesz sobie przypominał
    jak to było i dlaczego, tudzież czy aby na poczekaniu nie wymyślasz
    (a przekręcisz słowo i się nie wytłumaczysz :D).
    A tak jest kwit, na nim wszystko wyjaśnione...

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,89
    312,20140805,4-31-sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-po
    datnikow-niebedacych.html

    > Pozdrawiam i najlepszego w Nowym Roku życzę

    Wzajem!

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2016-01-07 11:57:41
    Temat: (OT) Życzenia Było: Sprzedaż towaru poniżej ceny zakupu
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-01-07 11:01, G.S. pisze:

    > Wzajem!

    To wzajem jest już chyba na 2017, w Nowy Rok był kilka dni temu (hehehe).

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 4. Data: 2016-01-11 22:47:41
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    W dniu 2016-01-07 o 11:57, Tomasz Kaczanowski

    > To wzajem jest już chyba na 2017, w Nowy Rok był kilka dni temu (hehehe).

    Odebrałem jako spóźnione ale szczere :)

    Pozdrawiam
    Marek

  • 5. Data: 2016-01-12 10:06:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "G.S." napisał w wiadomości grup
    al...

> [...]
    >http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,8
    9312,20140805,4-31-sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-p

    Ale to w przypadku, gdy chcesz je wycenic nizej juz w inwentaryzacji.

    Sprzedaz ponizej ceny zakupu to calkiem inne zagadnienie, niby zakazu
    nie ma, a strata sama wyjdzie po nastepnej inwentaryzacji.

    Ale moze masz racje ze lepiej skorzystac z przepisu - protokol
    obnizenia wartosci sporzadzic, w spisie ujawnic cene zakupu, a potem
    juz nikt sie nie moze czepiac, ze sprzedano za tanio.

    J.