  • 11. Data: 2003-01-05 12:30:17
    Temat: Re: ZUS uwaga zmiana
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    Latet <N...@p...onet.pl> wrote:
    > No, widze, ze grupa jest dla mnie laskawa, dostaje odpowiedzi
    > na pytania, ktore dopiero mialem zadac za miesiąc :-)

    A co Ty sobie myślisz,że grupowicze to gapami są karmieni?Na skutek
    Twojej wysokiej aktywności i analizie Twoich pytań,łatwo jest przewidzieć
    o co zapytasz nawet za pół roku,a nie tam jeden miesiąc do przodu:-))

    --
    Jacek

    "Jeśli ktoś ci mówi, że będzie lepiej, to wyślij go na drzewo"

    Cytat z Urbana - proszę nie uważać ,że to mój autorytet

  • 12. Data: 2003-01-05 14:38:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik cef napisał:
    > "Czysty" przypadek tez jest "prąbany",
    > bo część finansujesz
    > jako płatnik, a część jako ubezpieczony.
    > I tak płacisz całość, ale na DRA jest rozbite.

    Yyyy??? Rozbijasz składki za przedsiębiorcę na ubezpieczonego i płatnika
    na DRA???
    Takiego dziwoląga jeszcze nie widziałam. Skąd Ci to do głowy przyszło
    I ZUS się nie czepia?
    Rozumiem że wypełniasz deklaracje ręcznie.
    Bo po pierwsze - składki finansujesz jako "ubezpieczony", a po drugie -
    płatnik nie pozwala rozbić składek za przedsiębiorcę na płatnika i
    ubezpieczonego - przy weryfikacji wyskakuje błąd i jest to błąd jak
    najbardziej.
    Sorry, ale nawet schizofrenia ZUSu gdzies sie kończy

    Maddy (czego to ludzie nie wymyśla żeby sobie życie utrudnić...)

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2003-01-05 16:04:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > Sorry, ale nawet schizofrenia ZUSu gdzies sie kończy
    >
    > Maddy (czego to ludzie nie wymyśla żeby sobie życie utrudnić...)

    Tak. To schizofrenia.
    Zerknąłem sobie na DRA gdzie mam 2 ubezpieczonych
    i tam mam rozbite.

    Bardzo mi przykro, że Cię wkurzyłem :-)
    a innych, że namieszałem.
    Bardzo przepraszam.

    PS
    Jutro się wybatożę w holu
    inspektoratu.

  • 14. Data: 2003-01-05 17:13:16
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Nie chcę wkładać palców między drzwi (tym bardziej, że w wątku uczestniczy
    Maddy ;-)) , ale czy przypadkiem nie doszło tutaj do nieporozumienia
    skutkującego tym, że obie strony w pewnym sensie mają rację.
    Otóż:
    Nie ulega wątpliwości że tam, gdzie składki finansowane są w części przez
    ubezpieczonego, a w części przez płatnika - rozbicie istnieje : na RNA,
    ubezpieczenia ER pola 07 i 08 (składki finansowane przez ubezpieczonego),
    pola 11 i 12 (składki finansowane przez płatnika). A że "zemsta Prokomu"
    czyni to automatycznie - po to jest. Podobnie rozdział znajdziemy w DRA w
    dziale IV.
    A może spór dotyczy faktu, że "Płatnik" nie przewiduje możliwości
    odpowiedniego rozbicia składki na ubezpieczenie zdrowotne na część
    podlegającą odliczeniu od podatku (7,75 %) i część, która odliczona od
    podatku być nie może (0,25 %). Tylko, że dla celów ZUS-u takie rozbicie
    zapewne nie jest niezbędne i wystarczy tylko zmienić parametr w programie z
    7,75 % na 8,00 %. Wszak podstawa obliczenia składki nie zmienia się.
    Pozdrawiam. AR

  • 15. Data: 2003-01-05 17:28:46
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Roman" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Żeby już było wszystko jasne to w lutym zapłacisz za styczeń
    > Razem 3 przelewy:
    > Razem 591,52

    A tak przy okazji:
    wypadkowe dla 1osDG
    za 01.2003 też będzie 1,62%?
    Czy jakoś to trzeba samemu
    ustalić w zależności
    od branży?

  • 16. Data: 2003-01-05 19:35:00
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Roman" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > A tak przy okazji:
    > wypadkowe dla 1osDG
    > za 01.2003 też będzie 1,62%?
    > Czy jakoś to trzeba samemu
    > ustalić w zależności
    > od branży?
    =======================
    dla zatrudniajacych 9 i mniej osob wypadkowe wynosi 1.93%, dla pozostalych
    nalezy je ustalic wg PKD zgodnie z DZ.U.203 poz 1720

    (za pozycje jestm pewien za nr dziennika nie bardzo)
    dla porzadku jeszcze fundusz pracy ulegl zmianie i wynosi 0.15%

    Tomek A.

  • 17. Data: 2003-01-05 21:25:12
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > (za pozycje jestm pewien za nr dziennika nie bardzo)
    > dla porzadku jeszcze fundusz pracy ulegl zmianie i wynosi 0.15%

    A jak sie ma to 1,62 % lub 1,93% za wypadkowe,
    oraz to 0,15% za Fundusz Pracy, do tego co podają na stronie ZUS:

    W grudniu 2002 r. składka na ubezpieczenia społeczne nie może być niższa
    niż:
    20,37 zł (tj. 1,62%) na ubezpieczenie wypadkowe
    Składka na Fundusz Pracy w grudniu 2002 r. nie może być niższa niż: 30,81 zł
    (tj. 2,45%)

    Dzieki!

    latet

  • 18. Data: 2003-01-05 21:29:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Latet napisał:
    ( pierwszy cytat to nie Latet, ale Latet pociał nagłówki cytatów bez
    opamiętania)
    (>>=======================

> [...]
    > 20,37 zł (tj. 1,62%) na ubezpieczenie wypadkowe
    > Składka na Fundusz Pracy w grudniu 2002 r. nie może być niższa niż: 30,81 zł

    Latet, przeciez sam piszesz - w grudniu 2002. Nowe regulacje dotyczą
    roku 2003 i będa miały zastosowanie dopiero do składek za syczeń - czyli
    w deklaracji składanej w lutym.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 19. Data: 2003-01-05 21:34:28
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > Latet, przeciez sam piszesz - w grudniu 2002. Nowe regulacje dotyczą
    > roku 2003 i będa miały zastosowanie dopiero do składek za syczeń - czyli

    OK, ustalilem juz, ze do 10 stycznia (za grudzien) zaplace 460,11 + 97,46 +
    30,81.
    I tego sie trzymam :-)

    Ciekawi mnie jednak, czy to mozliwe, ze za miesiac FP zastanie obniżony
    z 2,45% do 0,15% ???

    Dzieki,

    lt

  • 20. Data: 2003-01-06 09:52:33
    Od: "Atomek" <l...@p...onet.pl>

    > Ciekawi mnie jednak, czy to mozliwe, ze za miesiac FP zastanie obniżony
    > z 2,45% do 0,15% ???
    >
    > Dzieki,

    sorry. nie fundusz pracy ale FGSP z 0.08 na 0.15
    Tomek A.