  • 1. Data: 2004-02-14 06:40:45
    Temat: ZUS w stowarzyszeniu ???
    Od: "Teresa" <p...@o...pl>

    Witam,
    z uwagi na to ze nie stac mnie na placenie ZUSu od DG, chce zalozyc
    stowarzyszenie prowadzace dzialalnosc gospodarcza.(dzialalnosc to m.in.
    budowa sieci komputerowych z dostepem do internetu, szerzenie dostepu do
    netu status podobny do www.isoc.org.pl ).
    Mam pytania:
    czy Stowarzyszenie musi odprowadzac skladki na ZUS od prezesa lub/i czlonkow
    zarzadu ???
    Rozumiem ze stowarzyszenie podlega pod organy posiadajace osobowsc prawna
    czyli placi podatek CIT ? Czy CIT wynosi obecnie 19%?
    Czy stowarzyszenie moze byc VATowcem ???

    dzieki za pomoc !!

  • 2. Data: 2004-02-14 08:18:05
    Temat: Re: ZUS w stowarzyszeniu ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Feb 2004, Teresa wrote:
    [...]
    >+ Rozumiem ze stowarzyszenie podlega pod organy posiadajace osobowsc prawna
    >+ czyli placi podatek CIT ? Czy CIT wynosi obecnie 19%?

    O ile wiem to tak, tak.

    >+ Czy stowarzyszenie moze byc VATowcem ???

    Tak.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-15 12:15:30
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Teresa" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > netu status podobny do www.isoc.org.pl ).
    > Mam pytania:
    > czy Stowarzyszenie musi odprowadzac skladki na ZUS od prezesa lub/i
    Jeżeli nie są zatrudnieni na UoP - nie.

    > Rozumiem ze stowarzyszenie podlega pod organy posiadajace osobowsc prawna
    > czyli placi podatek CIT ? Czy CIT wynosi obecnie 19%?
    TAK.

    > Czy stowarzyszenie moze byc VATowcem ???
    Może.

    Temat stowarzyszeń i fundacji jest dość skomplikowany, radzę przed
    założeniem stowarzyszenia sporo poczytać i znaleźć dobrego księgowego.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński