  • 11. Data: 2009-01-07 11:31:47
    Temat: Re: ZUS z kilku dzialalnosci
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-01-2009 o 11:49:23 Bad Behaviour <b...@b...co.nz> napisał(a):

    > A dlaczego nie moge sobie prowadzić dwu oddzielnych działalności pod
    > tymi samymi numerkami? W Anglii na przykład możesz prowadzić dowolną
    > ilość odrębnych działalności na to samo nazwisko i numerki (i mam tutaj
    > na myśli DG, nie spółkę).

    Ale Ty mówisz o kilku przedsiębiorstwach, a nie o kilku działalnościach.
    Jeśli prowadzisz działalnośc to prowadzisz, tak samo jak żyjesz -
    to jest stan binarny :-)

    > Jest jakiś przepis, który by tego zabraniał? Bo mnie się wydaje, że nie.

    Art. 7.
    1. Przedsiębiorca może podjąć działalność gospodarczą po uzyskaniu wpisu do re
    jestru przedsiębiorców, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3. Zasady wpisu do rejestru
    określają odrębne przepisy.
    2. Przedsiębiorca będący osobą fizyczną może podjąć działalność gospodarczą po
    uzyskaniu wpisu do ewidencji działalności gospodarczej.
    3. Spółka kapitałowa w organizacji może podjąć działalność gospodarczą przed
    uzyskaniem wpisu do rejestru przedsiębiorców.
    Art. 7a.
    1. Ewidencję działalności gospodarczej prowadzi gmina właściwa dla miejsca za-
    mieszkania przedsiębiorcy, jako zadanie zlecone z zakresu administracji rządo-
    wej. Miejscem zamieszkania jest miejscowość, w której przebywa przedsiębior-
    ca z zamiarem stałego pobytu.

    Jak widzisz nie da się dwa razy wpisać, zgodnie z przepisami.
    A nawet gdyby się to udało(w dwóch różnych gminach), to by to było
    tylko nadmiarowe zarejestrowanie tej samej DG.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 12. Data: 2009-01-09 07:36:00
    Od: Bad Behaviour <b...@b...co.nz>

    Tomek wrote:
    > Jak widzisz nie da się dwa razy wpisać, zgodnie z przepisami.
    > A nawet gdyby się to udało(w dwóch różnych gminach), to by to było
    > tylko nadmiarowe zarejestrowanie tej samej DG.

    Chodzi mi o to, że wg mnie nie ma przepisu, który zabraniałby mi
    prowadzić kilka działalności pod kilkoma nazwami, z kilkoma numerami
    kont bankowych, pod różnymi stronami internetowymi, itp.

  • 13. Data: 2009-01-09 08:47:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Bad Behaviour pisze:

    > Chodzi mi o to, że wg mnie nie ma przepisu, który zabraniałby mi
    > prowadzić kilka działalności pod kilkoma nazwami, z kilkoma numerami
    > kont bankowych, pod różnymi stronami internetowymi, itp.

    Nazwę możesz mieć tylko jedną, a co do kont bankowych, czy stron
    internetowych, to masz rację.

    Nie myl firmy z marką - PHU Jan Kowalski może prowadzić jako jedną
    działalność "sklep spożywczy SEREK" i "Zakład Kaletniczy SZNUREK".

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-01-10 11:50:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Jan 2009, Bad Behaviour wrote:

    > Chodzi mi o to, że wg mnie nie ma przepisu, który zabraniałby mi prowadzić
    > kilka działalności

    s/kilka działalności/kilka rodzajów działalności/

    Co ciekawsze jest z tym niewielkie zamieszanie, bodaj w PIT (rocznym)
    pytają o te rodzaje.

    > pod kilkoma nazwami,

    Masz kilka nazwisk? ;)
    Na fakturze trzeba podawać dane PRZEDSIĘBIORCY.
    I to są dane OSOBY która prowadzi DG - wg Twojego opisu jednej osoby,
    więc nie mogą byc różne. Również "dowolnie wybrane określenie"
    *działalnosci* jest JEDNO.
    Nie, nie ma zakazu.
    Jest nakaz :D
    Spróbuj w obecności policji pojechać w lewo jezdnią, która ma
    oznakowanie "nakaz jazdy w prawo", to Ci wyjaśnią jak to działa :)

    To, że jeden przedsiębiorca prowadzi kilka PRZEDSIĘBIORSTW jest sprawą
    odrębną.
    Rozróżnienie między przedsiębiorstwem a przedsiębiorcą bywa przyczyną
    dość częstych nieporozumień.

    Zajrzyj do Kodeksu Cywilnego tu:
    ...i tu:
    ...w art.55[1] (znaczy z małą jedynką u góry)

    > z kilkoma numerami kont bankowych,
    > pod różnymi stronami internetowymi, itp.

    Jak *przedsiębiorca* rozdzieli konta, strony i inne dobra oraz umowy
    między przedsiębiorstwa, to jego sprawa.

    Ale *działalność* prowadzi *przedsiębiorca* - i jest ona związana
    z *nim* (osobą!) a nie przedsiębiorstwami!

    pzdr, Gotfryd