  • 1. Data: 2008-05-26 09:04:16
    Temat: Zagraniczne koszty
    Od: Kowalski <k...@g...com>

    Wpadłem ostatnio na pomysł aby hosting zmienić z polskiego na
    zagraniczny w USA. Ponieważ jednak będą to dosyć spore koszta
    zastanawiam się jak to zaksięgować. Zwykle mam po prostu polską
    fakturę z VATem, NIPem itd. Tu natomiast nie mam żadnego dokumentu,
    zakup dokonuje się drogą elektroniczną. A chyba muszę mieć jakiś
    dokument aby to zaksięgować?

  • 2. Data: 2008-05-26 12:27:19
    Temat: Re: Zagraniczne koszty
    Od: r...@o...pl

    Kowalski napisał(a):
    > Wpad?em ostatnio na pomys? aby hosting zmieni? z polskiego na
    > zagraniczny w USA. Poniewa? jednak b?d? to dosy? spore koszta
    > zastanawiam si? jak to zaksi?gowa?. Zwykle mam po prostu polsk?
    > faktur? z VATem, NIPem itd. Tu natomiast nie mam ?adnego dokumentu,
    > zakup dokonuje si? drog? elektroniczn?. A chyba musz? mie? jaki?
    > dokument aby to zaksi?gowa??

    Dolaczam sie, ma ktos juz uswiecona sciezke co z takimi fantami robic?
    Nie za bardzo mam ochote podpierac sie art. 180 ordynacji
    a w wiazacej interpretacji zacytuja rozporzadzenie do KPiR
    i tylko 75 zeta pojdzie sie pasc.

    Zalozmy ze istnieje slad tylko w postaci obciazenia karty kredytowej,
    z opisem w rodzaju "WWW HST SUPER" :)

    pozdr

  • 3. Data: 2008-05-26 13:47:25
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Użytkownik "Kowalski" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...
    > A chyba muszę mieć jakiś dokument aby to zaksięgować?

    Wszyscy którzy chca ode mnie pieniądze musza mi wystawic jakiś papier, że
    dostali, albo chcą dostać.
    I zwsze takie rachunki dostawałem równiez od zagranicznych internetowych
    usługodawców.
    Poprosiłeś ich o rachunek na wpłaconą kwotę?

    --
    andreas

  • 4. Data: 2008-05-26 14:15:01
    Od: r...@o...pl

    On 26 Maj, 15:47, "andreas" <v...@g...pl> wrote:

> [...]
    > usługodawców.
    > Poprosiłeś ich o rachunek na wpłaconą kwotę?

    No to dostaniesz PDF-a do wydrukowania, sytuacja jak z fakturami..

    pozdr

  • 5. Data: 2008-05-26 14:24:55
    Od: "andreas" <v...@g...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >No to dostaniesz PDF-a do wydrukowania, sytuacja jak z fakturami..

    No i w czym masz problem?

    --
    andreas

  • 6. Data: 2008-05-26 16:00:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    andreas pisze:
    > Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > No i w czym masz problem?

    Może się łudzi ze VAT sobie odliczy?

    Bo to jedyny problem wynikający z pdfowych faktur.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2008-05-26 17:21:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Maddy wrote:

    > Może się łudzi ze VAT sobie odliczy?
    >
    > Bo to jedyny problem wynikający z pdfowych faktur.

    Przecież VAT nalicza / odlicza na podstawie faktury wewnętrznej.
    Czy widzisz tu jakiś problem?

    Piotrek

    PS.
    Nie czepiam się - tylko pytam :-)

  • 8. Data: 2008-05-26 17:33:22
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:

    > Przecież VAT nalicza / odlicza na podstawie faktury wewnętrznej.

    Autokorekta.

    Nie doczytałem, że chodzi o hosting.

    W takim przypadku VAT jest naliczany w kraju świadczeniodawcy
    (abstrahując od tego, że jak wiadomo w Stanch nie ma VAT-u).

    Czy niczego nie naliczamy / odliczamy.

    Piotrek

  • 9. Data: 2008-05-26 17:34:13
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
> [...]

    W takim przypadku VAT jest naliczany w kraju świadczeniodawcy
    (abstrahując od tego, że jak wiadomo w Stanch nie ma VAT-u).

    Czyli niczego nie naliczamy / odliczamy.

    Piotrek

  • 10. Data: 2008-05-26 17:45:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Piotrek pisze:

    > Przecież VAT nalicza / odlicza na podstawie faktury wewnętrznej.
    > Czy widzisz tu jakiś problem?

    A sprawdź w słowniku co znaczy "łudzić się".
    Dwa proste zdania. Sens pierwszego zatarł Ci się pod wpływem odurzającej
    mocy drugiego?
    To się nazywa "moc słowa pisanego". Zwala z nóg.

    > Nie czepiam się - tylko pytam :-)

    Fakt. Nie można przyczepić się do wypowiedzi której się nie przeczytało.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813