  • 1. Data: 2003-12-01 00:55:50
    Temat: Zakres działalności we wpisie do ewidencji
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Tak mnie jeszcze zastanawia - kto sprawdza zgodność prowadzonej
    działalności z wpisami w zgłoszeniu do ewidencji działalności gospodarczej,
    jak skrupulatnie to sprawdza i co grozi za prowadzenie działalności
    wykraczającej poza ten zakres? Na dobrą sprawę nie widzę w tym głębszego
    sensu, bo po co działać w stronę ograniczania przychodów przekładających
    się przecież na podatki? Prowadzenie działalności nie wynikającej z wpisu
    do ew. nie stanowi uszczuplenia dochodów skarbu państwa, więc US chyba się
    tym nie interesuje?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2003-12-01 09:38:19
    Temat: Re: Zakres działalności we wpisie do ewidencji
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-01 01:55, Samotnik wrote:
> [...]
    > do ew. nie stanowi uszczuplenia dochodów skarbu państwa, więc US chyba się

    Istotna jest kwestia, co stanowi koszt uzyskania przychodu - jeżeli np.
    świadczysz usługi szewskie, to jest mało prawdopodobne, byś mógł wliczyc
    w koszty 10 serwerów i betoniarkę.

    Wystawienie faktury niezgodnie z zakresem jest okazją do dokopania - to
    wystarczy.

    Prawidłowy zakres DG/spółki: "załacznik do Rozp. Min. ..." - to taki mój
    żart skarbowy.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2003-12-01 09:46:04
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <bqf26c$k7g$1@korweta.task.gda.pl>, Catbert wrote:

    > Istotna jest kwestia, co stanowi koszt uzyskania przychodu - jeżeli np.
    > świadczysz usługi szewskie, to jest mało prawdopodobne, byś mógł wliczyc
    > w koszty 10 serwerów i betoniarkę.

    Podobno koszt uzyskania przychodu musi mieć związek z osiągniętym
    przychodem, a nie z zakresem w ewidencji ;)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl