  • 1. Data: 2004-04-05 17:57:37
    Temat: Zakroglanie do dziesiatek groszy w PIT4
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Witam

    Nie wiem gdzie obilo mi sie o uszy ze skladki wplacane do US z tytulu
    PIT-4 zaokragla sie do pelnych dziesiatek groszy, aczkolwiek nic takiego
    nie znajduje sie na samym formularzu. Jaka jest podstawa prawna takiego
    dzialania, jezeli to co pisze w ogole jest prawda.

    Mroziu

  • 3. Data: 2004-04-05 22:29:09
    Temat: Re: Zakroglanie do dziesiatek groszy w PIT4
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mroziu napisał:
> [...]
    > nie znajduje sie na samym formularzu. Jaka jest podstawa prawna takiego
    > dzialania, jezeli to co pisze w ogole jest prawda.

    Chyba zaliczki a nie składki?

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2002 r.
    w sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej,
    dokonywania zaokrągleń oraz zakresu informacji, które muszą być zawarte
    w rachunkach.

    § 13 - §15

    Podstawy opodatkowania zaokragla się do pełnych złotych, podatek do
    pełnych dziesiątek.
    I to nie "na formularzu" ale naliczając, np. na liście płac. To że na
    formularzu sa juz zaokrąglone to wynik poprawanego zaokrąglania podczas
    naliczania.

    Dla odmiany VAT i CIT zaokrągla sie do pełnych złotych w dół (odrzucając
    grosze).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl