eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Zakup i montaż alarmu w siedzibie firmy a koszty??
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2005-12-02 14:04:18
    Temat: Zakup i montaż alarmu w siedzibie firmy a koszty??
    Od: " Pabloo" <p...@W...gazeta.pl>

    Prowadzę KPiR jestem VAT-owcem
    czy mozna wrzucić w koszty uzyskania przychodów wydatki na zakup systemu
    alarmowego wraz z jego montażem w siedzibie firmy?? Kwota 1500 Brutto.

    Zastanawiam się też czy muszę wprowadzać alarm do Ewidencji środków trwałych
    kwota poniżej 3500 - w sumie to okres przewidywanego używania jest ponad
    rok - czy tez normalnie zaksięgować fakture Vat zakupu odliczyć Vat a kwotę
    netto dać w koszty.
    Tak myślę, że chyba trzeba ( nie wiem na 100% - dlatego pytam) wprowadzić
    Alarm do Ewidencji Srodków trwałych i zamortyzować 100% w dniu przekazania

    mam dylemat także proszę o podpowiedź




    Z góry dziękuję za odpowiedz

    Zyczę miłego weekendu


    Pabloo



    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2005-12-02 15:44:19
    Temat: Re: Zakup i montaż alarmu w siedzibie firmy a koszty??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Dec 2005, Pabloo wrote:

    > Prowadzę KPiR jestem VAT-owcem
    > czy mozna wrzucić w koszty uzyskania przychodów wydatki na zakup systemu
    > alarmowego wraz z jego montażem w siedzibie firmy?? Kwota 1500 Brutto.

    "a dlaczego nie" ?
    Wyrok NSA że zapobieganie stratom jest równoważne staraniom
    o uzyskanie przychodu dość dawno już był :)

    > Zastanawiam się też czy muszę wprowadzać alarm do Ewidencji środków trwałych
    > kwota poniżej 3500 - w sumie to okres przewidywanego używania jest ponad
    > rok - czy tez normalnie zaksięgować fakture Vat zakupu odliczyć Vat a kwotę
    > netto dać w koszty.

    Czy znane ci jest hasło "wyposażenie" ?
    Kłania się rozporządzenie o KPiR ;) (*przeczytaj* !!)
    Prowadzący DG do 3500 zł ma wybór.
    Od 1500 zł "rzeczy" podlegają wpisowi do EW... !

    > Tak myślę, że chyba trzeba ( nie wiem na 100% - dlatego pytam) wprowadzić
    > Alarm do Ewidencji Srodków trwałych i zamortyzować 100% w dniu przekazania

    To jest JEDNA z możliwości.
    Nie ma obowiązku :)
    Ale >1500 zł jest obowiązek wpisu albo do EST albo do EW.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1