  • 1. Data: 2005-12-01 23:02:14
    Temat: faktura za wyjazd służbowy właściciela firmy
    Od: "ma" <m...@N...gazeta.pl>

    Prowadzę jednoosobową DG. Firma którą "obsługuję" poprosiła mnie o
    reprezentowanie jej na kilkudniowej konferencji w innym mieście. W związku z
    tym poniosłem koszty - zakwaterowanie + wyżywienie (mam fakturę z hotelu),
    przejazd pociągiem (mam bilety PKP). Z firmą mam rozliczyć się na podstawie
    mojej faktury. Mam w związku z tym dwa pytania:
    1. Jaką fakturę mam im wystawić? (jakie kwoty w stosunku do moich wydatków i
    jakie pozycje)? Ta faktura bedzie stanowiła mój przychód, a więc i konieczność
    odprowadzenia podatku!
    2. Jak ująć w swojej ewidencji jako koszty fakturę z hotelu i bilety PKP.

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2005-12-02 08:10:21
    Temat: Re: faktura za wyjazd służbowy właściciela firmy
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ma wrote:
    > Firma którą "obsługuję" poprosiła mnie o
    > reprezentowanie jej na kilkudniowej konferencji
    > Mam w związku z tym dwa
    > pytania:
    > 1. Jaką fakturę mam im wystawić?

    Normalną. Proponuję tak:
    Reprezentacja na konferencji
    ilość dni 5 x stawka za dzień 350 Euro
    razem 1750 Euro x 3,9 =6825 PLN + 22%VAT

    (jakie kwoty w stosunku do moich
    > wydatków i jakie pozycje)?

    Tak jak podałem powinno wystarczyć.
    Ale możesz ich jeszcze czymś obciążyć
    (ja zapomniałem o rozliczeniu przejazdów)

    Ale jeśli się nie umówiłeś na 10 zł za dzień,
    to wystaw tak jak się umówiłeś.

    Ta faktura bedzie stanowiła mój przychód,
    > a więc i konieczność odprowadzenia podatku!

    A wystawiasz jakieś inne faktury,
    które nie rodzą takich obowiązków?

    > 2. Jak ująć w swojej ewidencji jako koszty fakturę z hotelu i bilety
    > PKP.

    Hotel brutto w koszty,
    PKP zależy od biletu - jeśli bilet spełnia wymogi
    z rozporządzenia, to możesz rozliczyć netto i VAT odliczyć.

  • 3. Data: 2005-12-02 15:14:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Dec 2005, cef wrote:

    > ma wrote:
    [...]
    > Hotel brutto w koszty,
    > PKP zależy od biletu - jeśli bilet spełnia wymogi
    > z rozporządzenia, to możesz rozliczyć netto i VAT odliczyć.

    ...przy czym można koszty podsumować razem z przysługującym
    ryczałtem "delegacyjnym" na DW pt. "delegacja" czy jak
    tam kto tytułuje i dać w koszt "w kawałku" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)