  • 1. Data: 2005-12-02 08:28:23
    Temat: KońPuter na raty
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    chcę kupić horseputera na potrzeby DG OF. Niestety nie stać mnie na taki
    wydatek, więc zastanawiam się nad ratami. Medialny Marek wraz z Łukaszem
    oferują w grudniu raty 0%. Czy mogę sprzęt kupić na raty na DG OF w taki
    sposób?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2005-12-02 09:50:49
    Temat: Re: KońPuter na raty
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tristan Alder wrote:

> [...]
    > taki wydatek, więc zastanawiam się nad ratami. Medialny Marek wraz z
    > Łukaszem oferują w grudniu raty 0%. Czy mogę sprzęt kupić na raty na

    Możesz jeśli ten rodzaj kredytu w MM dotyczy także firm. Tylko sprawdź
    czy to jest naprawdę 3x0%? Pytaj o prowizje, opłaty przygotowawcze,
    obowiązkowe ubezpieczenia itp. A poza tym zapytaj jaki dadzą upust od
    ceny z półki przy zakupie za gotówkę.

  • 3. Data: 2005-12-02 10:53:15
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dmp5dl$mme$2@opal.futuro.pl>,
    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Możesz jeśli ten rodzaj kredytu w MM dotyczy także firm.

    A jakie to ma znaczenie? Umowę kredytową zawiera Tristan, osoba
    fizyczna. Dopiero fakturę (na całą sumę) dostaje Tristan DG OF - a może
    też dostać Tistan OF i potem przekazać Tristanowi DG OF.

    > Tylko sprawdź
    > czy to jest naprawdę 3x0%? Pytaj o prowizje, opłaty przygotowawcze,
    > obowiązkowe ubezpieczenia itp. A poza tym zapytaj jaki dadzą upust od
    > ceny z półki przy zakupie za gotówkę.

    Tu się podpisuję. Ostatnio w Carrefourze widziałem lodówkę na "raty 0
    proc." - ~4900 od razu albo 10 rat po ~540.
    Aha, jeśli przy kredycie wliczą ubezpieczenie, warto się upewnić, czy
    jest obowiązkowe. Często nie jest, tylko nikt o tym nie mówi.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 4. Data: 2005-12-02 11:02:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Jarek Spirydowicz napisał(a):

    > A jakie to ma znaczenie? Umowę kredytową zawiera Tristan, osoba
    > fizyczna. Dopiero fakturę (na całą sumę) dostaje Tristan DG OF - a może
    > też dostać Tistan OF i potem przekazać Tristanowi DG OF.

    Spotkałem się w pewnym sklepie z interpretacją, że przy takim zakupie
    nie powinno odliczać się VAT-u w kwocie wynikającej z faktury, a jedynie
    w wysokości wynikającej z zapłaconych rat. Czy ktoś ma jakąś ideę na ten
    temat?

    M.

  • 5. Data: 2005-12-02 15:20:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Dec 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    > A jakie to ma znaczenie? Umowę kredytową zawiera Tristan, osoba
    > fizyczna. Dopiero fakturę (na całą sumę) dostaje Tristan DG OF - a może
    > też dostać Tistan OF i potem przekazać Tristanowi DG OF.

    Moment, moment.
    Jak Tristan kupi komputer w celu nie-OF i przekaże na cele DG to
    może mieć problem z odliczeniem VAT. Przecież prowadzącemu DG
    kiedy kupuje jako "nieprowadzący" odliczenie nie przysługuje,
    a późniejsze "przyjęcie do ST" (tu przeciwwskazań nie ma)
    prawa do odliczenia nie przywraca.
    IMHO - o tyle ryzykowne, że trzeba wykazać zamiar przeznaczenia
    na cele DG.
    "To dlaczego nie wynika to z faktury ?" ;)
    Oczywiście nie twierdzę że zamiaru nie da się udowodnić.
    Ale warto mieć to na uwadze, IMHO.
    A jak umowa będzie czarno na białym wykluczała możliwość takiego
    zakupu w celu innym niż konsumpcyjny to IMHO problem robi się
    poważny.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-12-02 15:45:11
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to piątek, 2 grudnia 2005 11:53, gdy Jarek Spirydowicz napisał(a) coś
    na pl.soc.prawo.podatki. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > A jakie to ma znaczenie? Umowę kredytową zawiera Tristan, osoba
    > fizyczna. Dopiero fakturę (na całą sumę) dostaje Tristan DG OF -

    Czyli mogę brać raty lukasiaste, a potem chcieć FV na DG? I księguję to
    całość w koszty, choć płacę ratami?

    Nie, to akurat jest Medialny Marek + Łukasz. Brałem rok temu TV. Po prostu
    cenę z półki dzielisz na 10.

    > Tu się podpisuję. Ostatnio w Carrefourze widziałem lodówkę na "raty 0
    > proc." - ~4900 od razu albo 10 rat po ~540.

    Co dalej nie zmienia faktu, że jest to 4900.

  • 7. Data: 2005-12-02 21:20:02
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > A jak umowa będzie czarno na białym wykluczała możliwość takiego
    > zakupu w celu innym niż konsumpcyjny to IMHO problem robi się

    Ale umowa a fv to dwie rożne bajki.
    Na umowie masz przedmiot xx etc, a później w kasie dostajesz paragon
    (jak przy normalnej sprzed) i tup tup do obsługi klienta po FV.
    FV jest identyczna jak przy zagupie gotówkowym.

    MZ

  • 8. Data: 2005-12-02 22:10:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Dec 2005, Marcin Żyła wrote:

> [...]
    [...]
    > Ale umowa a fv to dwie rożne bajki.

    Może tak być jak piszesz. Ale na początku odniosłem się propozycji
    "zakupu na siebie i następnie wprowadzenia do DG".
    Wg twojej uwagi umowę trzeba... ukryć ;)

    > Na umowie masz przedmiot xx etc, a później w kasie dostajesz paragon (jak
    > przy normalnej sprzed) i tup tup do obsługi klienta po FV.

    Jeśli mowa konkretnie o MM to zdaje się masz rację :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-12-02 23:30:43
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >

    > Może tak być jak piszesz. Ale na początku odniosłem się propozycji
    > "zakupu na siebie i następnie wprowadzenia do DG".
    > Wg twojej uwagi umowę trzeba... ukryć ;)
    Po prostu nie trzeba ujawniac ;-)

    > Jeśli mowa konkretnie o MM to zdaje się masz rację :)
    I w Lukasie i w GE jest tak samo, czyli ~50% rynku.
    MZ

  • 10. Data: 2005-12-03 12:47:37
    Od: "Negri" <n...@s...pl>

    Przepraszam, że sie podpinam pod posta, ale nurtuje mni jedna sprawa. Czy
    jak otworze DG i rozliczać sie bede z fiskusem na zasadzie ryczałtu, i
    jednoczesnie bede odprowadzał Vat to kupujac komputer na DG dostane zwrot
    vatu? Czyli np kupuje kompa za 2000 netto, płace w sklepie 2440 brutto,
    biore na to fakture to potem moge dostac zapłacony vat? Jezeli tak to
    podpowiedzcie mi gdzie znajde wiecej informacji na ten temat.

    pozd
    N.