  • 11. Data: 2010-03-02 16:54:21
    Temat: Re: Zakup mieszkania wraz z żoną.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Darowizny dla narzeczonej lub darowizny od teściowej dla żony.
    > A w ogóle to jakiejkolwiek darowizny - bo przecież idzie o pieniądze,
    > a nie nieruchomość, więc niezrobienie darowizny notarialnej lub
    > niezgłoszenie w terminie jest dobrym powodem do wzięcia podatku!

    darowizna juz byla i byla tylko dla syna i jest jego majątkiem
    odrębnym, wiec nie wchodzi w gre.
    Kupienie na spółkę gdzie mąż wnosi swoją kasę, a żona swoją (choćby
    wspólną) też nie.
    Kto powiedział, że musi być po równo. Równie dobrze żona może wnieść
    złotówkę, bo dlaczego by nie.

    > Intercyza musi być notarialna, art.47.1:
    > http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Kodeks-rodzinny-i-
    opiekunczy-1_2_24.html
    > ...więc nie mozna wstecznie twierdzić że "to była intercyza" (acz
    > IMHO wystarczy akt z intercyzą podpisać tuż przed aktem z kupnem),
    > nawet jeśli "strony miały taki zamiar".

    zupelnie nie rozumiem co do tego ma intercyza.

  • 12. Data: 2010-03-02 17:00:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > a nie nieruchomość, więc niezrobienie darowizny notarialnej lub
    > niezgłoszenie w terminie jest dobrym powodem do wzięcia podatku!

    tak mi po glowie chodzi czy nie najprosciej jest przeniesc kase z
    majatku odrebnego do majatku wspolnogo i juz.
    Wowczas mozna najwiecej stracic przy rozwodzie, bo od 50% w gore. :)

  • 13. Data: 2010-03-02 18:03:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010, witek wrote:

    > zupelnie nie rozumiem co do tego ma intercyza.

    No ja nie rozumiem czego nie rozumieć: wnosi do majątku wspólnego
    i tyle. Jasne, że może wnieść np. 20%, niekoniecznie całość.
    Z przezorności pytałem, czy intercyza jest opodatkowana,
    ale chyba nie.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-03-02 18:34:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > i tyle. Jasne, że może wnieść np. 20%, niekoniecznie całość.
    > Z przezorności pytałem, czy intercyza jest opodatkowana,

    a, w ta strone, no tak.
    zwykle jest w przeciwna :)

    chyba nie jest (poza podatkiem "notarialnym").

  • 15. Data: 2010-03-02 22:10:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010, witek wrote:

    > a, w ta strone, no tak.
    > zwykle jest w przeciwna :)

    ...ale przecie wiem, że wiesz iż w obie, a mnie nie podejrzewasz
    o akcję "zwykle" ;)

    > chyba nie jest (poza podatkiem "notarialnym").

    Acha. No to mogą sobie tak zrobić (jakby chcieli).

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2010-03-03 07:21:42
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 02 Mar 2010 10:16:48 -0600, witek napisał(a):

    > a czego US w tym przypadku by szukał?

    Skąd się wzięły te pieniądze i czy US na nich już zyskał :) Znajomi
    kupowali mieszkanie za gotówkę, to prześwietlili ich na wylot.
    --
    marcin

  • 17. Data: 2010-03-03 07:43:36
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Gotfryd Smolik news rzecze:

    > Ale można sformalizować tę operację przez intercyzę, a ta chyba
    > podatkowi nie podlega (dobrze mi się zdaje?)

    AFAIK płacisz VAT od taksy notarialnej, zatem podatek jest ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy w oparciu o Art. 54 Konstytucji RP

  • 18. Data: 2010-03-03 14:18:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > Skąd się wzięły te pieniądze i czy US na nich już zyskał :) Znajomi
    > kupowali mieszkanie za gotówkę, to prześwietlili ich na wylot.

    to zupełnie inna sprawa.

    skad sie wziela kasa moga zapytac zawsze i wowczas przedstawia im sie
    umowe darowizny do wgladu.

  • 19. Data: 2010-03-03 15:30:19
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 03 Mar 2010 08:18:28 -0600, witek napisał(a):

    > to zupełnie inna sprawa.
    > skad sie wziela kasa moga zapytac zawsze i wowczas przedstawia im sie
    > umowe darowizny do wgladu.

    Pisałeś, że nikogo nie obchodzi skąd się kasa wzięła. Ja napisałem, że
    obchodzi :)
    --
    marcin