  • 1. Data: 2010-03-01 14:34:03
    Temat: koszt uslugi Poczta Polska, a usluga transportowa sprzedawana klientowi
    Od: RD <r...@g...com1>

    Witam,

    Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową, m.in. poprzez Pocztę Polską. Poczta
    zwolniona jest z VATu (stawka zw.). Sklep nie prowadzi usług
    transportowych (nie ma tego we wpisie DG). Sklep "kupuje" usługę od
    Poczty powiedzmy w cenie 12zł, klientowi też w tej cenie sprzedaje,
    jednak odprowadzając podatek VAT - traci na tym. Usługa brzmi 'usługa
    transportowa - poczta polska'.
    Z uwagi na stratę, sklep chciałby zwiększyć cenę wysyłki o ten VAT,
    czyli załóżmy kupujemy usługę od Poczty w cenie 12zł, sprzedajemy za
    15zł. Czy sklep może odsprzedawać taką usługę drożej, nie świadcząc jej
    samemu (według wpisów do DG)? Czy jest to zgodne z przepisami prawa?

    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 2. Data: 2010-03-01 14:36:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    RD pisze:
> [...]
    > 15zł. Czy sklep może odsprzedawać taką usługę drożej, nie świadcząc jej
    > samemu (według wpisów do DG)? Czy jest to zgodne z przepisami prawa?

    Nie tylko może, ale i powinien. Chyba ze chce być do tyłu o VAT.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-03-01 15:40:36
    Od: RD <r...@g...com1>

    Liwiusz pisze:

    > Nie tylko może, ale i powinien. Chyba ze chce być do tyłu o VAT.

    Dokładnie tak. Pytam tylko o to, czy może, kiedy sam de facto nie
    świadczy usługi transportowej (nie prowadzi tego typu działalności), a
    ceduje to na firmę zewnętrzną.

    Pozdr,
    Rafał

  • 4. Data: 2010-03-01 16:49:04
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2010 o 16:40:36 RD <r...@g...com1> napisał(a):

    > Dokładnie tak. Pytam tylko o to, czy może, kiedy sam de facto nie
    > świadczy usługi transportowej (nie prowadzi tego typu działalności), a
    > ceduje to na firmę zewnętrzną.

    A jak serwis A wysyła sprzęt do serwisu B to może wpisać na fakturze
    "naprawa" ?

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2010-03-01 19:12:42
    Od: RD <r...@g...com1>

    Tomek pisze:

    > A jak serwis A wysyła sprzęt do serwisu B to może wpisać na fakturze
    > "naprawa" ?

    O to pytam.. jeśli serwis A, to firma produkująca pomidory
    szklarniane, to może naprawić firmie B telewizor i wystawić fakturę
    `naprawa telewizora`, jeśli takiego PKD w swoim wpisie do DG nie
    posiada? :-)

  • 6. Data: 2010-03-01 20:00:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-03-2010 o 20:12:42 RD <r...@g...com1> napisał(a):

> [...]
    > szklarniane, to może naprawić firmie B telewizor i wystawić fakturę
    > `naprawa telewizora`, jeśli takiego PKD w swoim wpisie do DG nie

    A ja nie mam sprzedaży sprzętu komputerowego, a sprzedałem monitor :)
    (No dobra, mam, ale jakbym nie miał to też bym sprzedał)

    --
    Tomek

  • 7. Data: 2010-03-03 08:46:13
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik RD napisał:

    > O to pytam.. jeśli serwis A, to firma produkująca pomidory szklarniane,
    > to może naprawić firmie B telewizor i wystawić fakturę `naprawa
    > telewizora`, jeśli takiego PKD w swoim wpisie do DG nie posiada? :-)

    Twoja firma ma wpisaną sprzedaż wysyłkową, więc w istocie tej
    działalności jest wysyłanie przedmiotów sprzedanych, więc wyjaśnij mi po
    jaką cholerę mieszasz w to usługi transportowe? Czy wasza firma dokonuje
    za opłatą usługi transportu dla jakiegoś pomiotu zewnętrznego?, wy
    robicie zgodnie ze zgłoszeniem sprzedaż wysyłkową, czyli sprzedajecie i
    wysyłacie. W związku z tym śmiało wliczasz wartośc wysyłki do ceny
    towaru albo umieszczasz na fakturach osobną pozycję pt. "pakowanie i
    wysyłka" wycienioną tak żebyś na tym nie tracił, a i nikt ci nie
    zabrania na tym zarobić.

  • 8. Data: 2010-03-04 08:56:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Mar 2010, RD wrote:

> [...]
    > (nie ma tego we wpisie DG). Sklep "kupuje" usługę od Poczty powiedzmy w cenie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Polecam przejrzenie archiwum.
    AFAIR istieją ostatnio korzystne intepretecje dla możliwości
    *re*fakturowania.
    IMO - brak narzutu pozwala skorzystać (jak ktoś chciałby doliczyć
    "koszty pakowania" to co innego, one już IMO *nie* mogą korzystać
    ze zwolnienia).

    > Z uwagi na stratę, sklep chciałby zwiększyć cenę wysyłki o ten VAT

    Taka wersja, czyli "sprzedajemy dom, a nie cement i roboczogodziny
    z których się składa", też istnieje :)
    I to *jest* problem formalny, czy przesyłkę należy doliczać;
    najlepiej widać to na przykładzie kogoś, kto prowadzi zarówno
    sprzedaż wysyłkową jak i na miejscu.

    > załóżmy kupujemy usługę od Poczty w cenie 12zł, sprzedajemy za 15zł. Czy
    > sklep może odsprzedawać taką usługę drożej, nie świadcząc jej samemu (według
    > wpisów do DG)? Czy jest to zgodne z przepisami prawa?

    Pytanie: dlaczego *w tej wersji* chcesz usługę wpisywać odrębnie?

    Można sobie (IMHO) zrobić flejm nt. "czy wolno refakturować taki
    składnik realizacji umowy jak wysyłkę". Ba, być może kiedyś się
    wypowiadałem na "nie" ;) (przypomnę: grupa jest dyskusyjna)
    No to wtedy 22% VAT, nie ma wyjścia.
    Tu masz wersję dyskusji:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/m
    sg/777c8d00ace7ebb9

    Ale *JEŚLI* chcesz go traktować odrębnie, to dlaczego nie refakturą?
    Jak już koniecznie doliczać VAT, to IMO wypadałoby traktując
    sprzedaż jako całość.

    BTW: ktoś pamięta linki do orzeczeń (lub ich opisów w prasie)
    korzystnych dla akceptacji refakturowania?
    Wydawało mi się, że było parę razy, ale z googlem nie umiem
    się dogadać w tej kwestii :[

    pzdr, Gotfryd