  • 1. Data: 2008-06-15 16:25:30
    Temat: telefon komorkowy-abonament i koszty
    Od: gb <b...@n...onet.pl>

    witam
    mam pytanie odnosnie rozliczenia telefonu komorkowego w DG.
    chce kupic telefon komorkowy na DG, natomiast z tego co rozumiem,
    konieczne jest pozniejsze rozdzielanie polaczen prywatnych i tych
    zwiazanych bezposrednio z DG aby wrzucic w koszty te wlasciwe.

    mam wiec kilka pomyslow i prosilbym grupowiczow o info co o tym sadza i
    czy jest to zgodne z przepisami:

    1
    zastanawiam sie wiec, czy poprawne z punktu widzenia US bedzie
    zakupienie telefonu na DG i wrzucenie go w koszty DG a nie rozliczanie
    juz pozniejsze abonamentu za ten telefon zeby uniknac ewentualnych
    problemow z US z uzgadnianiem i tlumaczeniem, ktore polaczenie bylo
    kosztem a ktore nie.
    czyli telefon w koszty jako aparat a abonament juz nie

    2
    chyba ze istnieje tez mozliwosc, ze w koszty bede wrzucal kwote
    abonamentu, jednak bede pomijal juz to co jest ponad abonament, czyli
    jesli abonament z darmowymi minutami wynosci 75PLN to bede to wpisywal
    jako koszt i nie bedzie to podlegac weryfikacji zasadnosci polaczen a
    jak wydzwonie cos ponad to nie bede tego juz wpisywal do kosztow. tyle
    ze tutaj widze problem z tym, ze faktura bedzie wystawiona na kwote
    wyzsza niz ta standardowa wynikajaca z abonamentu. i problem ze moze
    gdybym nie uzywal prywatnie darmowych minut to przeszly by na kolejny
    miesiac obnizajac przyszle koszty itp.

    3
    bede wliczal caly abonament bo praktycznie kazde polaczenie moze miec
    jakis zwiazek z DG

    4
    kupuje telefon na firme i ani aparatu ani abonamentu nie rozliczam w
    kosztach

    prosze o opinie i sugestie ktora opcja jest niekwestionowalna przez US.
    powiem ze najbardziej podatkowo wydaje mi sie wlasciwa i niekonfliktowa
    opcja '1' ale nie wiem czy jest zgodna z przepisami bo skoro mam aparat
    to gdzie abonament itp.

    tia
    pozdrawiam
    gb

  • 2. Data: 2008-06-15 19:37:40
    Temat: Re: telefon komorkowy-abonament i koszty
    Od: \"@ <""wektor( \"@ )E-WEKTOR.COM">

    Pierwsze słyszę aby na telefonie kupionym na firmę robić jakiekolwiek
    rozdzielnie rozmów. Całość walisz w koszty jak jest bez kombinacji. W
    przypadku prywatnego telefonu wydzielało się rozmowy prywatne i robiło
    fakturę wewnętrzną
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-06-16 06:13:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Jun 2008, gb wrote:

    > witam
    > mam pytanie odnosnie rozliczenia telefonu komorkowego w DG.
    [...]
    > 1
    [...]
    > 2
    [...]
    > 3
    [...]
    > 4
    [...]

    5: drugi telefon do rozmów osobistych.

    > prosze o opinie i sugestie ktora opcja jest niekwestionowalna przez US.

    AFAIK opcja "5" jest niekwestionowana (bez "l").
    Tak, mam 4 telefony :> (2xstacjonarny i 2xkomórka).
    Tak, miałem kontrolę.
    Tak, pytali czy mam "drugi telefon osobisty" :D

    pzdr, Gotfryd