  • 1. Data: 2008-06-15 12:03:48
    Temat: Jak prawidłowo rozliczać koszty wysylki?
    Od: "Nod" <p...@g...com>

    Witam,

    Jak należy rozliczać koszt wysyłki prowadząc DG - ryczałt bez VAT?
    Sprzedaje towar za 30zł (kupujący wpłaca 30zl + 7zł przesyłka czyli razem
    37zl), od tych 30zl licze 3% podatku a co z tymi 7zł?
    Na poczcie zapłace za przesyłke 5zł więc zostaje mi 2zł za które musze kupić
    taśme, koperte bąbelkową itp.

    --
    Pozdrawiam,
    Nod

  • 2. Data: 2008-06-15 19:40:05
    Temat: Re: Jak prawidłowo rozliczać koszty wysylki?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Nod" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jak należy rozliczać koszt wysyłki prowadząc DG - ryczałt bez VAT?

    Ryczałt z rozliczaniem kosztów?

    > Sprzedaje towar za 30zł (kupujący wpłaca 30zl + 7zł przesyłka czyli razem
    > 37zl), od tych 30zl licze 3% podatku a co z tymi 7zł?

    To jest raczej problem z dokumentowaniem przychodu.
    Dlaczego nie opodatkowujesz tych 7 zł?
    Może nawet 8,5% powinno być.

  • 3. Data: 2008-06-15 20:35:58
    Od: "Nod" <p...@g...com>

    > Użytkownik "Nod" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ryczałt z rozliczaniem kosztów?

    > To jest raczej problem z dokumentowaniem przychodu.
    > Dlaczego nie opodatkowujesz tych 7 zł?
    > Może nawet 8,5% powinno być.

    własnie chce opodatkować te 7zł tylko nie wiem jak. Czy stostoawć 8,5% bo to
    niby usługa czy całą kwote tj. 37zł opodatkować 3% ?

  • 4. Data: 2008-06-16 06:29:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Jun 2008, Nod wrote:

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał

    :)

    > własnie chce opodatkować te 7zł tylko nie wiem jak. Czy stostoawć 8,5% bo to
    > niby usługa czy całą kwote tj. 37zł opodatkować 3% ?

    IMVHO 8,5% nie byłoby zbyt właściwe.
    Znaczy byłoby właściwe (tylko) JEŚLIBY przyjąć, że przy rozliczaniu tej
    samej transakcji na zasadach ogólnych byłoby *wolno* traktować ją jako
    odrębną usługę (co dla VAT przekładałoby się na prawo nie doliczenia VAT).
    Jeśli owa usługa stanowi część usługi sprzedaży, to jakoś nie widzę
    postaw, aby traktować ją odrębnie.

    Może postawię inne pytanie: czy w razie reklamacji klienta (okazało się
    że towar był jednak zepsuty) opłatę za przesyłkę masz zamiar potraktować
    jako *część* umowy sprzedaży (a tym samym zwrócić jej koszt) czy uważać
    że to usługa odrębna "i klient niech się wypcha, za towar zwracam za
    resztę nie" - tudzież która z wersji będzie zgodna z prawem?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-06-16 08:18:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Nod wrote:

    > własnie chce opodatkować te 7zł tylko nie wiem jak. Czy stostoawć
    > 8,5% bo to niby usługa czy całą kwote tj. 37zł opodatkować 3% ?

    Sprzedaj za 37 zł towar i nie będziesz miał pytań :-)