  • 41. Data: 2012-01-28 21:12:49
    Temat: Re: Zakup na firme - uzytek prywatny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jan 2012, Nixe wrote:

    > Jeśli mu się wytoczy proces cywilny i udowodni cokolwiek.
    > To utrudnijmy bardziej i załóżmy, że nie żyje ;-)

    Zwyczajnie - spadkobiercy żyją. Albo i nie ;)

    > Albo jeszcze gorzej - pracownik konkurencji będąc zagranicą, złośliwie kupuje
    > masę rzeczy na fakturę (przecież wystarczy podać dane firmy)

    Kto Ci nagadał takich głupot? ;)
    (sugeruję, że nie rozróżniasz szastania na prawo i lewo fakturami
    dotyczącymi obrotu krajowego od próby dostania takiej faktury
    z "bez VATu").
    Ktoś tu proponował test - wypróbuj, idź do Media Marktu i sprawdź,
    czy sprzedawca telwizora poprzestanie na numerze buta, czy przed
    wydaniem "bez VATu" nie sprawdzi bazy danych, ew. upoważnienia
    pracodawcy, nie zażąda dokumentu...
    Obstawiam, że również w dniu "ceny bez VATu" z dostaniem
    do garści faktury *naprawdę* bez VATu będzie trochę trudno ;)

    > I co - udowadnia się, że się nie jest wielbłądem?

    Może to sprzedawca będzie udowadniał? :>

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2012-01-28 21:18:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Jan 2012, Nixe wrote:

    > To może inaczej - dlaczego wobec tego ja zapłaciłam tyle samo, pomimo tego,
    > że raz na fakturę, a raz na zwykły paragon?

    Bo sprzedawcy nie chciało się nawet na pspp napisać celem
    ustalenia jak to jest, założył ze od zapłacenia VATu drugi
    raz nie umrzesz ;)

    > Zresztą nie bardzo rozumiem, w jaki sposób miałoby to być inaczej sprzedane.
    > Czy jeśli na fakturę, to sprzedawca sprzeda taniej? (bo bez VAT?)

    Oczywiście, a ściślej - może (sprzedać).

    > Powinien sprzedać taniej?

    Nie, nie ma nakazu sprzedawania w różnych kanałach sprzedaży
    z różnymi cenami. "123 zł brutto dla sprzedaży krajowej
    oraz 123 zł brutto dla sprzedaży zagranicznej".
    Mimo, że w tym drugim przypadku faktyczna wartość
    odpowiadałaby cenie netto (100 zł).
    23 zł zostają na pokrycie ew. kosztów użerania się z US
    jak nabywca coś pokręci ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2012-01-28 21:23:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jan 2012, cef wrote:

    > Możesz zgubić itp

    Jeśli to coś miało cechy "towaru handlowego lub materiału
    podstawowego", to przypominam że zgubienie f-ry nie uprawnia
    do pominięcia "niezwłocznego" wpisania towaru do KPIR
    z podaniem wartości na podstawie wyceny, tak dla porządku :)
    (to z powodu słowa "towar", raczej mało kojarzącego się
    z wyposażeniem i innymi takimi, kiedy oczywiście prawo do
    wpisu przysługuje dopiero od rozpoczęcia użytkowania).

    pzdr, Gotfryd