  • 1. Data: 2012-01-23 09:18:42
    Temat: Faktura 12/2011, opłacona 01/2012 - KPiR
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Faktura za usługi telekomunikacyjne z grudnia, opłacona w styczniu.
    KPiR "standarsdowy", 1-os DG.

    Czy dobrze rozumiem:
    1. VAT można wpisać w 1/2012
    2. koszt netto tylko w 12/2011, bo dotyczy zeszłego roku podatkowego (i że nie
    ma sposobu na wpisanie w styczeń 2012).

  • 2. Data: 2012-01-24 21:53:25
    Temat: Re: Faktura 12/2011, opłacona 01/2012 - KPiR
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Faktura za usługi telekomunikacyjne z grudnia, opłacona w styczniu.
    > KPiR "standarsdowy", 1-os DG.
    >
    > Czy dobrze rozumiem:
    > 1. VAT można wpisać w 1/2012

    Nie podałeś informacji umożliwiających stwierdzenie, że to dobry temin.

    > 2. koszt netto tylko w 12/2011, bo dotyczy zeszłego roku podatkowego
    > (i że nie ma sposobu na wpisanie w styczeń 2012).

    Są sposoby. Np można zamnkąć 2011 zanim "przyjdzie" ta faktura :-)

  • 3. Data: 2012-01-25 07:54:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 24 Jan 2012 22:53:25 +0100, cef napisał(a):

    > Są sposoby. Np można zamnkąć 2011 zanim "przyjdzie" ta faktura :-)

    Nie. "Zamknięcie" KPiR nie upoważnia do "przeniesienia" kosztu na
    następny rok podatkowy. Trzeba dopisać do tego "zamkniętego" i składać
    ewentualną korektę PIT.

  • 4. Data: 2012-01-25 09:59:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:

> [...]
    >
    > Nie. "Zamknięcie" KPiR nie upoważnia do "przeniesienia" kosztu na
    > następny rok podatkowy. Trzeba dopisać do tego "zamkniętego" i składać

    Zawsze był przepis (chyba, że go wycięli) o zarachowaniu kosztów do danego
    roku z tym wyjątkiem,
    że jeśli zarachowanie nie jest możliwe, to koszt ląduje gdzie indziej.
    Uważam, ze zamknięcie KPIR wywoła taki skutek.
    Korekta PIT jest w takim przypadku wg mojego rozumienia przepisów bez sensu.

  • 5. Data: 2012-01-28 21:41:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jan 2012, r...@k...pl wrote:

> [...]
    > 1. VAT można wpisać w 1/2012
    > 2. koszt netto tylko w 12/2011, bo dotyczy zeszłego roku podatkowego (i że nie

    Nie wiem za co ta f-ra, ale bardzo formalnie, to powinna zostać
    podzielona na dwie części. Koszt za rozmowy w grudzień 2011,
    abonament w styczeń 2012.
    U niektórych operatorów jest wyraźnie opisane, że abonament dotyczy
    *innego* okresu niż rozliczenie rozmów, a wynika to na ogół
    z umowy (że abonament płatny jest "z góry")
    Dla porządku zeznaję, że aż tak się nie przejmuję ;>

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-01-28 22:21:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 28 Jan 2012 22:41:01 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > U niektórych operatorów jest wyraźnie opisane, że abonament dotyczy
    > *innego* okresu niż rozliczenie rozmów, a wynika to na ogół z umowy (że

    Jeśli przez 'KPiR "standarsdowy"' należy rozumieć metodę kasową, to nie
    ma żadnego dzielenia - to jest koszt w dacie wystawienia faktury.

  • 7. Data: 2012-02-01 10:18:37
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 24 Jan 2012 22:53:25 +0100, w
    <4f1f2856$0$1274$65785112@news.neostrada.pl>, "cef" <c...@i...pl>
    napisał(-a):

    > Nie podałeś informacji umożliwiających stwierdzenie, że to dobry temin.

    A jakich informacji potrzeba?

    > Są sposoby. Np można zamnkąć 2011 zanim "przyjdzie" ta faktura :-)

    Hmmm, no to przyszła już po zamknięciu :).

  • 8. Data: 2012-02-01 10:20:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 28 Jan 2012 22:21:51 +0000 (UTC), w <jg1sdv$kmf$3@inews.gazeta.pl>, jureq
    <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(-a):

    > Jeśli przez 'KPiR "standarsdowy"' należy rozumieć metodę kasową, to nie
    > ma żadnego dzielenia - to jest koszt w dacie wystawienia faktury.

    Metoda nie-kasowa (memoriałowa?).

  • 9. Data: 2012-02-01 19:35:40
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > A jakich informacji potrzeba?

    Istotna jest informacja kiedy przypada określony na fakturze termin
    płatności.
    (art 86.10 ppkt 3)

    > Hmmm, no to przyszła już po zamknięciu :).

    No to rób jak uważasz. Ja bym dał do 2012, ale jureq miał inne zdanie.
    Każdy odpowiada za siebie.

  • 10. Data: 2012-02-02 12:11:30

    Wed, 1 Feb 2012 20:35:40 +0100, w <4f29940e$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>,
    "cef" <c...@i...pl> napisał(-a):

    > Istotna jest informacja kiedy przypada określony na fakturze termin
    > płatności.
    > (art 86.10 ppkt 3)

    Wystawiona w grudniu, takoż termin płatności.