  • 1. Data: 2004-07-13 12:00:14
    Temat: Zakup paliwa - faktura, a czemu nie paragon?
    Od: "Tomek F. (Fido__)" <t...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Może odpowiedź będzie oczywista dla niektórych, dla mnie jednak nie...
    Czy w sytuacji, gdy mój samochód ciężarowy nie spełnia wzoru Lisaka,
    muszę nadal prosić na stacji benzynowej o wystawienie faktury VAT, czy
    też wystarczy zwykły paragon (skoro i tak nie odliczam VAT-u), który
    przecież też jest dowodem zakupu?

    Za moim pytaniem stoi zwyczajna wygoda. Wystawienie faktury trwa dłużej,
    zwłaszcza jeśli na stacji benzynowej nie ma jeszcze moich danych...

    pozdrawiam
    --
    Tomek F. (Fido__)

  • 2. Data: 2004-07-13 12:29:22
    Temat: Re: Zakup paliwa - faktura, a czemu nie paragon?
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Tomek F. (Fido__) pisze:

> [...]
    >
    > Za moim pytaniem stoi zwyczajna wygoda. Wystawienie faktury trwa dłużej,
    > zwłaszcza jeśli na stacji benzynowej nie ma jeszcze moich danych...

    Bo ustawodawca zarzadzil, ze VAT-man dokumentuje zakup fakturami...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-13 12:33:49
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek F. (Fido__)" <t...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:cd0ivr$dpr$1@new-usenet.uk.sun.com...
> [...]
    > muszę nadal prosić na stacji benzynowej o wystawienie faktury VAT, czy
    > też wystarczy zwykły paragon (skoro i tak nie odliczam VAT-u), który

    (O ile jesteś na kpir)

    Jest, owszem dowodem zakupu, ale niestety nie jest dowodem do celów
    podatkowych - spójrz rozp. w spr.prow.PKPIR.
    W sprawie paliwa jedynie zakup za granicą może być dokumentowany za pomocą
    paragonów.

    pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 4. Data: 2004-07-16 17:25:10
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/13/2004 2:00 PM, Tomek F. (Fido__) wrote:

> [...]
    >
    > Za moim pytaniem stoi zwyczajna wygoda. Wystawienie faktury trwa dłużej,
    > zwłaszcza jeśli na stacji benzynowej nie ma jeszcze moich danych...

    Na paragonie nie ma m.in. numeru rejestracyjnego samochodu, nie ma
    Twojego nru NIP - ponadto koszty paliwa to nie małe opłaty związane z
    delegazcją typu 15 zł za parking, etc.