  • 1. Data: 2004-07-20 07:43:45
    Temat: Zakup samochodu - prosze o pomoc.
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    Witam.
    Chce kupic samochód osobowy na firme (dg, kpir, vat).
    Wiem, google. Ale z tego nawalu informacji potrzebuje
    kilku zdan podsumowania. Sytuacja wyglada tak:
    Samochód uzywany od osoby fizycznej bez dg.
    Kupuje, spisujemy umowe k-s.
    1. Czy jako kupujacy mam byc ja (imie, nazwisko) czy
    firma (imie, nazwisko, nazwa, inne dane - jakie??)
    2. Czy moge go kupic na wspólwlasciciela? Bo wspólwlasciciel
    ma pelna znizke na ubezpieczeniu i chcialbym ja dostac.
    3. Formalnosci - rejestruje samochód w urzedzie komunikacji,
    ubezpieczam, przekazuje do uzytku (jak to ma wygladac??) i w
    EST jako jego wartosc pisze cene samochodu+rejestracji+ubezpieczenia?
    4. Jesli przed przekazaniem zaloze w nim instalacje gazowa, to mam ja
    dodac do powyzszego - dobrze rozumiem? A co, jak zaloze ja np za pól
    roku?
    5. Amortyzacja. Nowe to 5 lat. Czy uzywany (6lat) mozna szybciej?
    6. Vat (wiem, nie mam faktury, ale gdyby to byl nowy samochód) - polowa.
    Czy mam go wpisac na najblizszej deklaracji vat7?
    7. Ewentualna sprzedaz za jakis czas - mam doliczyc vat i go zaplacic.
    Ale czy caly? Skoro przy zakupie dostaje sie polowe? A co w przypadku
    uzywanego, skoro nie dostaje zwrotu vatu przy zakupie to co robic przy
    sprzedazy??

    Prosilbym o mozliwie doglebne rozjasnienie mi tego tematu - gdyz
    jest to dla mnie "pierwszy raz".

    PawelZ
    -----------

  • 2. Data: 2004-07-20 13:32:26
    Temat: Re: Zakup samochodu - prosze o pomoc.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004, Bozoo wrote:
    [...]
    >+ Samochód uzywany od osoby fizycznej bez dg.
    >+ Kupuje, spisujemy umowe k-s.
    >+ 1. Czy jako kupujacy mam byc ja (imie, nazwisko) czy
    >+ firma (imie, nazwisko, nazwa, inne dane - jakie??)

    Ktoś widzi przeciwwskazania żeby była to "firma" ?
    Potrzebna ci jest IMHO deklaracja że to ma być "na cele
    gospodarcze" i fakt wystąpienia nazwy firmy na kwitku IMHO
    pełni rolę owej deklaracji !

    >+ 2. Czy moge go kupic na wspólwlasciciela? Bo wspólwlasciciel
    >+ ma pelna znizke na ubezpieczeniu i chcialbym ja dostac.

    Znaczy - wiesz że w ustawie jest przepis że wtedy amortyzujesz
    *swoją część* a nie całość wartości ?

    >+ 3. Formalnosci - rejestruje samochód w urzedzie komunikacji,
    >+ ubezpieczam, przekazuje do uzytku (jak to ma wygladac??) i w
    >+ EST jako jego wartosc pisze cene samochodu+rejestracji+ubezpieczenia?

    Nie mów że *tego* google nie pokazał ;)

    >+ 4. Jesli przed przekazaniem zaloze w nim instalacje gazowa, to mam ja
    >+ dodac do powyzszego - dobrze rozumiem? A co, jak zaloze ja np za pól
    >+ roku?

    Też google - niedawno widziałem dyskusję. "Gazową" można uznać za
    "nową jakość" w samochodzie, a to oznacza że jeśli kosztuje
    (całość "założenia" !) >3500 zł to byłby to "wzrost wartości"
    i szedłby a amortyzację i tak...

    >+ 7. Ewentualna sprzedaz za jakis czas - mam doliczyc vat i go zaplacic.
    >+ Ale czy caly? Skoro przy zakupie dostaje sie polowe?

    ...wydawało mi się że ktoś pisał. Nie chcę wprowadzić w błąd to zmilczę :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-21 09:07:55
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > Nie mów że *tego* google nie pokazał ;)
    Jakbyś Ty szukał prostej, jednoznacznej i zwięzłej
    odpowiedzi w temacie, który jest Ci obcy, to byś
    przestał cwaniakować. Ale syty głodnego nie
    zrozumie.

    PawelZ
    -----------

  • 4. Data: 2004-07-21 10:52:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jul 2004, Bozoo wrote:

    >+ > Nie mów że *tego* google nie pokazał ;)
    >+ Jakbyś Ty szukał prostej, jednoznacznej i zwięzłej
    >+ odpowiedzi w temacie, który jest Ci obcy,

    ...to bym się obawiał że nie zawsze ona jest.
    Ale nie jest możliwe że nie znalazłeś ŻADNEJ odpowiedzi na temat
    "czy OC podwyższa WP". Jakbyś spróbował przedstawić swoje stanowisko
    to może ktoś by poddał krytyce... :)

    >+ to byś przestał cwaniakować.

    Momencik: a jak myślisz, skąd ja czerpię komentarze własnego
    stanowiska nie licząc ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-07-21 12:01:50
    Od: "Bozoo" <z...@z...eu.org>

    > ...to bym się obawiał że nie zawsze ona jest.
    Też miewam takowe obawy

    > Ale nie jest możliwe że nie znalazłeś ŻADNEJ odpowiedzi na temat
    > "czy OC podwyższa WP".
    Przeciwnie - znalazłem wiele, aż za wiele, często ze sobą sprzeczne info.

    > Jakbyś spróbował przedstawić swoje stanowisko
    > to może ktoś by poddał krytyce... :)
    Śmiem sądzić, że podwyższa. A co w przypadku AC?

    > Momencik: a jak myślisz, skąd ja czerpię komentarze własnego
    > stanowiska nie licząc ??
    Nie wiem, Twoje źródła są Twoją prywatną sprawą i nie czuję się
    upoważniony do ich kontrolowania.

    pozdrowienia

    PawelZ