  • 1. Data: 2004-07-19 18:33:31
    Temat: auktualizacja danych w rejestrze i odwieszenie działaności
    Od: "UlaPod" <u...@w...pl>

    Proszę o pomoc :)
    Mam zawieszoną jednoosobową DG i chcę ją odwiesić więc wypełniam NIP-1 to
    wiem.
    Jednak w czasie gdy DG była zawieszona to zmieniłam adres zamieszkania czyli
    teraz wznowiona DG będzie miała nowy adres.
    Będę więc musiała zaktualizować swoje dane w rejestrze.
    Moje pytanie:
    - Czy mogę najpierw złożyć NIP-1 odweszajacy DG i podający nowy adres a
    potem przejść się do rejestru aby zauktualizowć dane?
    Czy też mam to zrobić odwrotnie?

    Dodam, że zależy mi na szybkim odwieszeniu bo jeszcze w tym m-cu muszę
    wystwić fakturę.

    Będę wdzięczna za rozjaśnienie mroku

    ula

  • 2. Data: 2004-07-20 07:27:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jul 2004, UlaPod wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Czy też mam to zrobić odwrotnie?
    >+
    >+ Dodam, że zależy mi na szybkim odwieszeniu bo jeszcze w tym m-cu muszę

    Jakby MI się spieszyło to złożyłbym równolegle:
    - NIP do "odwieszenia" z informacją że równocześnie zmieniasz adres
    i złożyłem do UM stosowny wniosek
    - wniosek do UM
    ...i podjął działalność.
    A później spokojnie z dowodem wpisu (z UM) do GUS i z kopiami obu
    papierów - drugi NIP-1 do US.

    Kiedyś (z innego powodu) tak profilaktycznie składałem: ponieważ
    cykl "UM-GUS" plus moje zapasy wolnego czasu przekroczyłyby przepisowe
    2 tygodnie to złożyłem w US NIP-1 razem z kopią pisma złożonego w UM
    a z kopiami uzyskanymi z UM i GUS polazłem jak już wszystko się
    poukładało: w ten sposób wilk (US) był syty :) bo formalności dochowałem.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)