  • 1. Data: 2004-07-20 07:34:03
    Temat: pozyczka dla sp z oo
    Od: "Aneta" <a...@c...internetdsl.pl>

    Witam,
    czy udziałowiec w spółce z o.o. może udzielić pożyczki gotówkowej na
    działalność spółki bez zwiększania wkładu własnego?

    -------------------------------
    Pozdrawiam Aneta

  • 2. Data: 2004-07-20 11:43:27
    Temat: Re: pozyczka dla sp z oo
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aneta" <a...@c...internetdsl.pl> napisał w wiadomości

    > Witam,
    > czy udziałowiec w spółce z o.o. może udzielić pożyczki gotówkowej na
    > działalność spółki bez zwiększania wkładu własnego?

    Czyli bez zwiekszania udziałów.
    Oczywiscie ze moze.
    pożyczka tak musi być zarejestrowana w księgach i opodatkowana w U.S.
    na umowie pożyczki musi być określona: data spłaty oraz % który bedzie
    naliczany po tym terminie.

    L.

  • 3. Data: 2004-07-20 12:04:23
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    Użytkownik "L." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > pożyczka tak musi być zarejestrowana w księgach i opodatkowana w U.S.

    A czy "działacz gospodarczy" może pożyczyć prywatne pieniądze swojej firmie?
    Jeśli tak zrobi to czy musi płacić dodatkowe opłaty ?

  • 4. Data: 2004-07-20 12:30:29
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    > A czy "działacz gospodarczy" może pożyczyć prywatne pieniądze swojej
    firmie?
    > Jeśli tak zrobi to czy musi płacić dodatkowe opłaty ?

    tak. pożyczka z firmy typu osobiscie prowadzę działalność gospodarczą na
    własne nazwisko i chce pozyczyc innej firmie (Sp. z o.o. sp.j. s.c. i innej
    działalności gosp) musi być opodatkowana.
    musi byc slad po tym ze z wypracowanych zysków (lub innych legalnych źródeł)
    udzieliłes pożyczki innej firmie.

    w przypadku kiedy jestem włascicielem firmy typu działalność gosp. na 1
    nazwisko (czyli nie s.c. nie sp. z o.o. sp.j.) to mogę wkładac do kasy i
    wyciagac pieniadze jak mi sie podoba bez opodatkowywania.

    chyba o to ci chodziło.

  • 5. Data: 2004-07-20 12:34:48
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik SP9LWH napisał:

    > Użytkownik "L." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A czy "działacz gospodarczy" może pożyczyć prywatne pieniądze swojej firmie?

    Może. Generalnie pozyczyc każdy może każdemu, chyba że mozna to uznac za
    korupcję well "lobbing" ale jakies szczególne przepisy w konkretnym
    przypadku zabraniają.

    > Jeśli tak zrobi to czy musi płacić dodatkowe opłaty ?

    A to zalezy co to jest za firma...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-07-20 13:21:00
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

    > A to zalezy co to jest za firma...

    Zwykły fitulitengeszeft z KPiR albo ryczałtem typu :"Jan Maria Boruta,
    mydło, szydło i powidło, przedsiębiorstwo specjalistyczno-wielobranżowe"

    Czy jeśli Jan Maria Boruta byłby wspólnikiem spółki cywilnej z KPiR to musi
    płacić dodatkowe opłaty, bo na przykład przeliczyli się sądząc, że klienci
    zapłacą w jakimś terminie, a czas podatków się zbliża i nie pozostaje nic
    innego jak włożyć z powrotem do firmy wziętą parę dni wcześniej własną
    wypłatę?

  • 7. Data: 2004-07-20 13:25:10
    Od: "SP9LWH" <s...@a...pl>

> [...]
    > nazwisko (czyli nie s.c. nie sp. z o.o. sp.j.) to mogę wkładac do kasy i
    > wyciagac pieniadze jak mi sie podoba bez opodatkowywania.

    Tak. dzięki
    Czy jeśli mam spółkę cywilną z żoną, szwagrem czy kolegą, to wsparcie
    własnej spółki cywilnej przez wszystkich wspólników w jednakowej kwocie
    pieniędzmi wcześniej zarobionymi i wysokoopodatkowanymi rodzi dodatkowy
    obowiązek podatkowy ?
    Chodzi mi o kwoty typu: dwóch wspólników włożyło do firmy na kilka dni, by
    uregulować zobowiązania VAT zanim wyguzdrają się płaceniem spóźnialscy
    klienci, po 10... 100 tys. zł.

  • 8. Data: 2004-07-20 13:28:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jul 2004, Aneta wrote:

    >+ Witam,
    >+ czy udziałowiec w spółce z o.o. może udzielić pożyczki gotówkowej na
    >+ działalność spółki bez zwiększania wkładu własnego?

    IMHO (niezależnie od kwestii czy i jaki podatek się należy - po
    ostatnich zmianach w PCC [od 1.V zdaje się że tu i ówdzie są
    zwolnienia "na cele gospodarcze"]) trzeba jeszcze zwrócić uwagę
    na "powiązania".
    Znaczy cena pożyczki (czytaj: wysokość odsetek i opłat) musi
    być skalkulowana tak aby odpowiadała wysokości "bez istnienia
    powiązań". Bo inaczej US się przyczepi i którejś stronie
    "przyłoży" metodą "wyceny wartości rynkowej" czy którejś
    sąsiedniej :] (i w UoPDoOF i *OP są stosowne przepisy pozwalające
    USowi ustalić podatek decyzją).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-07-20 13:49:17
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 20 Jul 2004 14:04:23 +0200, w <cdj1nt$2dg$1@news.onet.pl>, "SP9LWH"
    <s...@a...pl> napisał(-a):

    > A czy "działacz gospodarczy" może pożyczyć prywatne pieniądze swojej firmie?
    > Jeśli tak zrobi to czy musi płacić dodatkowe opłaty ?

    Nie, państwo zadowoli się odsetkami z pieniędzy na firmowym koncie :)

  • 10. Data: 2004-07-20 14:54:08
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Tue, 20 Jul 2004 14:30:29 +0200, w <cdj3jd$lmh$1@atlantis.news.tpi.pl>, "L."
    <r...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > własne nazwisko i chce pozyczyc innej firmie (Sp. z o.o. sp.j. s.c. i innej
    > działalności gosp) musi być opodatkowana.

    Ale on chce pożyczyć *swojej firmie* tzn. sobie.