  • 1. Data: 2004-07-19 21:51:14
    Temat: VAT7 poz 57 a EPP
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Witam,

    Czy VAT nie odliczony od faktur zakupu paliwa do mojgo prywatnego
    samochodu, ktorego uzywam do prowadzenia dzialalnosci gospodarczej
    samochod, a nie figuruje on w EŚT, a koszty jego eksploatacji rozliczam
    przez EPP powinnienem wpisywac w nieszczesnie pole 57 deklaracji VAT7?

    Z ustawy wynika ze powinnienem wisywac nie odliczony VAT od zakupu
    paliwa do samochodow osobowych (wzor Lisaka ...), a moj samochod jest
    osobowy, wiec niby powinienem. Dobrze mysle?

    Moim skromnym zdaniem jest to bez sensu bo po pierwsze primo, faktur
    tych nie ewidencjonuje w KPiR (bo EPP), nie ewidencjonuje w RSV (bo nie
    ma po co), ale nie odliczony VAT powinnienem ewidencjonowac? Paranoja jakas?

    Mroziu

  • 2. Data: 2004-07-20 06:41:59
    Temat: Re: VAT7 poz 57 a EPP
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Mroziu napisał:

    > Moim skromnym zdaniem jest to bez sensu bo po pierwsze primo, faktur
    > tych nie ewidencjonuje w KPiR (bo EPP), nie ewidencjonuje w RSV (bo nie
    > ma po co), ale nie odliczony VAT powinnienem ewidencjonowac? Paranoja

    Błąd w rozumowaniu. W rejestrze zakupów VAT musisz ewidncjonowac
    wszystko co jest potrzebne do sporządzenia deklaracji VAT a nie to od
    czego przysługuje odlicznie. To informacje zawarte na deklaracji VAT
    decydują o tym co musisz a co nie wpisac do rejestru.

    Ta zasada nie zmieniła sie od lat, także w nowej ustawie jest zachowana.
    Paranoja pomysłu z ewidencjonowaniem tego nieodliczalnego VATu, owszem,
    ale nie samej kontrukcji ewidencji VAT.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-07-20 16:02:07
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > czego przysługuje odlicznie. To informacje zawarte na deklaracji VAT
    > decydują o tym co musisz a co nie wpisac do rejestru.

    Jasne, tak wlasnie robie, tylko dalej nie wiem czy powinnienem
    informacje o fakturach za paliwo z EPP ewidencjonowac w RZV czy tez nie
    i czy ta informacje umieszczac w deklaracji VAT7? Bo z ustawy wynika ze
    powinnienem, tak mi sie przynajmniej wydaje ...

    Mroziu