  • 1. Data: 2006-03-19 23:59:00
    Temat: Zakup środka trwałego na fakturę VAT marża
    Od: k...@i...pl

    Witam,

    Prowadzę KPiR. W jaki sposób zaksięgować zakup środka trwałego na
    fakturę VAT marża? Nie wpisuję przecież dokumentu do księgi, tylko
    księguję tam odpisy amortyzacyjne. Ale co z VATem? W jaki sposób
    ująć ten koszt w książce i w rejestrach. Nie napotkałem dotychczas
    takiej sytuacji i dlatego proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2006-03-20 08:21:19
    Temat: Re: Zakup środka trwałego na fakturę VAT marża
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    k...@i...pl wrote:

> [...]
    > ująć ten koszt w książce i w rejestrach. Nie napotkałem dotychczas
    > takiej sytuacji i dlatego proszę o pomoc.

    Nie masz prawa odliczenia VAT, bo nie jest wykazany na fakturze. Więc w
    książce brutto. W rejestrze VAT w typowym wypadku wcale nie wpisujesz.

  • 3. Data: 2006-03-20 08:22:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    k...@i...pl wrote:

> [...]
    > takiej sytuacji i dlatego proszę o pomoc.

    Nie masz prawa odliczenia VAT, bo nie jest wykazany na fakturze. Więc w
    EŚT brutto. W rejestrze VAT w typowym wypadku wcale nie wpisujesz.

  • 4. Data: 2006-03-20 09:38:03
    Od: k...@i...pl

    jureq napisał(a):

    > Nie masz prawa odliczenia VAT, bo nie jest wykazany na fakturze. Więc w
    > EŚT brutto. W rejestrze VAT w typowym wypadku wcale nie wpisujesz.

    Tak mi się wydawało, ale czy brak tej faktury (bądź co bądź VAT)
    w rejestrze VAT sprzedaży nie będzie uchybieniem? Chyba, że jestem
    nadgorliwy :)

  • 5. Data: 2006-03-20 09:49:57
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik <k...@i...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    Tak mi się wydawało, ale czy brak tej faktury (bądź co bądź VAT)
    w rejestrze VAT sprzedaży nie będzie uchybieniem? Chyba, że jestem
    nadgorliwy :)

    Krzychu, to się zdecyduj, kupiłeś czy sprzedałeś ten ST. Jeśli tak w temacie
    kupiłeś ten ST, to nie uwzględniasz tej faktury zakupu vat marża w rejestrze
    vat ZAKUPU.

  • 6. Data: 2006-03-20 10:14:06
    Temat: Re: Zakup srodka trwalego na fakture VAT marza
    Od: k...@i...pl

    Jasne, ze kupilem.
    Chodzilo o rejestr zakupu, zakupu. Mea culpa, mea culpa... :)
    Dziekuje za odpowiedz. Nie bede ujmowal w rejestrze...

  • 7. Data: 2006-03-21 10:55:17
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    k...@i...pl wrote:

    > Tak mi się wydawało, ale czy brak tej faktury (bądź co bądź VAT)
    > w rejestrze VAT sprzedaży nie będzie uchybieniem? Chyba, że jestem
    > nadgorliwy :)

    W rejestrze maja być te faktury, które maja wpływ na poprawne
    wypełnienie deklaracji VAT i zapłatę podatku. Więc pomyśl czy
    gdziekolwiek w VAT-7 musisz uwzględnić kwotę z tej faktury, lub czy
    wpływa ona ma wysokość podatku który zapłacisz.