  • 1. Data: 2006-03-20 03:39:48
    Temat: Jak prowadzić "ewidencję dowodów zapłaty"?
    Od: Abecadłek<a...@n...pl>

    No właśnie, jak? :)

    Pytam w kontekście RMF o kasach rejestrujących i wspomnianego tam zwolnienia z
    kasy dla sprzedaży wysyłkowej - pod warunkiem prowadzenia "szczegółowej
    ewidencji dowodów zapłaty".

    Czy wystarczą zbroszurowane wydruki potwierdzeń z konta, dodatkowo opisane na
    odwrocie? Opisane chyba muszą być, ponieważ czasem na potwierdzeniach jedyną
    rzeczą, która nie wymaga opisu, jest kwota wpłaty...

    Zatem w razie potrzeby trzeba dopisać dane plus adres wpłacającego i co jeszcze?
    W RMF stoi: "[...]z tych dowodów zapłaty jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie
    transakcji zapłata dotyczyła". Czyli opisać kwotę transakcji rozbijając ją na
    poszczególne rodzaje/PKWiU towaru?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-03-20 06:27:34
    Temat: Re: Jak prowadzić "ewidencję dowodów zapłaty"?
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>

    Użytkownik "Abecadłek" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konkretnie
    > transakcji zapłata dotyczyła". Czyli opisać kwotę transakcji rozbijając ją

    IHMO zeszyt z tabelką;adres odbiorcy,kwota,nr tranzakcji ,nie pisze
    wprost ale można też nr dowodu nadania,.Do kompletu oznaczone tym samym
    numerem co wpis do zeszytu spięty przelew ( gdzie pisze od kogo i numer
    tranzakcji)z wydrukiem jeśli chodzi o allegro z informacją o sprzedaży.Tak
    ja to widzę,może inni zweyfikują:)
    pozdrawiam ania

  • 3. Data: 2006-03-20 10:46:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Mar 2006, Abecadłek wrote:

> [...]
    > odwrocie? Opisane chyba muszą być, ponieważ czasem na potwierdzeniach jedyną
    > rzeczą, która nie wymaga opisu, jest kwota wpłaty...

    Problem "z tych dowodów wynika" był kilka razy, zauważ że nie jest
    oczywiste iż twój własny opis na odwrocie stanowi że *z tego dowodu*
    wynika czego dotyczy transakcja.
    Skrajna postać zabezpieczenia to bezwzględne egzekwowanie konieczności
    podania danych określających transakcję (np. numer aukcji w serwisie
    aukcyjnym), aż do zwracania kwot nieopisanych włącznie ("zwrot kwoty
    wpłaty za nieznaną transakcję z potrąceniem kosztów przelewu")...

    > Zatem w razie potrzeby trzeba dopisać dane plus adres wpłacającego i co jeszcze?
    > W RMF stoi: "[...]z tych dowodów zapłaty jednoznacznie wynika, jakiej konkretnie
    > transakcji zapłata dotyczyła".

    I to jest ból :(
    Ma wynikać z dowodów, a nie z dokumentacji posiadanej przez
    sprzedającego.
    Przyznam że na zdrowy rozum ja bym się opisania czy innej formy
    nie czepiał. Ale minister napisał co napisał... mamy "goły" dowód
    i z niego ma wynikać, a nie z opisu ani innej tabelki.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)