  • 1. Data: 2003-02-11 13:57:02
    Temat: Zalegle skaładki w Zus - w egzekucji
    Od: romek <r...@o...pl>

    Witam

    Zwracam sie z nastepujaca prośbą.

    Krótkie wprowadzenie:

    Trzy lata temu prowadziłem działalnosc gospodarczą na osobę fizyczna,
    przez poltora roku.

    Poszedłem do pracy w firmie która wymogla na mnie zalozenie działnosc
    gospodarczej i podpisania z nimi umowy o wspolpracy. Poniewaz nie
    bylem zbyt madry, jeszcze wtedy, zgodzilem sie ze mieli regolowac
    najnizsze oplaty w ZUS za mnie. Po roku pracy okazało sie ze nikt nic
    nie reguluje i moj dlug rosnie. Okazało sie ze oni rozumieli to tak ze
    z wynagrodzenia ja bede regolowal sam ZUS. Generalnie nie jest to
    istotne dla sprawy, nie malem zadnych papierowa na to ze umowa byla
    inna, wina moja ze nie dopatrzylem i nic nie poradze.

    I teraz do sedna, mam ok 10 000 zlotych dlugu w ZUS ( z odsetkami),
    nie stac mnie zeby splaci to na raz. Obecnie sprawa jest od roku
    windykowana przez poborce skarbowego, ale nie zajeli mi pensji tylko
    co jakis czas wplacam im preset zlotych i sie odczepiaja.
    Postanowiłem jednak jakos zakonczyc sprawe z tym dlugiem i tu moje
    pytanie.

    Co moze zrobic zeby zaplacic jak najmniej.
    Moze mozliwa jest jakas ugoda, odstapienie od jakichs kosztów ( np.
    egzekucji, odsetek skarbowych).

    A jezeli nie ma zadnych innych mozliwosci to moze przynajmnie jakies
    raty.

    Generalnie ma prosbę o jakies informacje jak nalepiej podejsc do
    tematu, moze odeslecie mnie do jakis publikacji.
    Ewentualnie jestem gotowy pojsc do prawnika, nie chcialbym placic za
    informacje ze nic sie nie da zrobic i ma zaplacic jak najszybciej.

    z gory dzieki za informacjie
    romek