  • 1. Data: 2005-12-08 12:53:17
    Temat: Zaległości w ZUSie
    Od: " " <m...@g...pl>

    Witam.

    Czy jak ktos ma do zaplacenia w ZUSie zalegla kase, to sa oni sklonni to na
    raty jakos rozlozyc? I jezeli tak, to jakie to sa stawki %?

    Pozdrawiam, MArek.

  • 2. Data: 2005-12-08 13:05:45
    Temat: Re: Zaległości w ZUSie
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    na
    > raty jakos rozlozyc? I jezeli tak, to jakie to sa stawki %?

    http://www.gazeta.pl/usenet/
    Jest to ustalane indywidualnie, tzw układ ratalny. Od czasu zawarcia tego
    układu nie rosną odsetki. Trzeba tylko polnować, by wszystko realizować z
    zawartym układem.

  • 3. Data: 2005-12-08 17:19:50
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 8 gru o godzinie 14:05, na pl.soc.prawo.podatki, Maria napisał(a):

    > Jest to ustalane indywidualnie, tzw układ ratalny.

    Wyrażenie zgody na przystąpienie do układu ratalnego jest zależne od
    decyzji.

    > Od czasu zawarcia tego układu nie rosną odsetki.

    Ekhmm.... nie zupełnie.
    Z chwilą *złożenia* wniosku o chęć przystąpienia do układu ratalnego -
    przestają być naliczane odsetki. Jeżeli decyzja jest pozytywna i układ
    ratalny się zawiera - należą się odsetki za czas od dat płatności do chwili
    złożenia wniosku oraz *opłatę prolongacyjną" w wysokości 50% odsetek za
    zwłokę obowiązujących w dn. podpisania umowy. Opłata prolongacyjna jest
    naliczana godnie z Ordynacją Podatkową.

    > Trzeba tylko polnować, by wszystko realizować z zawartym układem.

    Tak - bezapelacyjnie.
    Dodatkowo - bieżące składki *także* musza być wpłacane w terminie!!

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2005-12-08 17:27:12
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > złożenia wniosku oraz *opłatę prolongacyjną" w wysokości 50% odsetek za
    > zwłokę obowiązujących w dn. podpisania umowy. Opłata prolongacyjna jest

    Nie pomyliłeś z umorzeniem zobowiązania?

  • 5. Data: 2005-12-08 17:45:19
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Nie.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 6. Data: 2005-12-09 17:13:18
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Nie.

    Od kiedy tak jest?
    Rok temu takowej opłaty nie widziałem.....

  • 7. Data: 2005-12-10 08:44:50
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 9 gru o godzinie 18:13, na pl.soc.prawo.podatki, Cavallino
    napisał(a):

    > Od kiedy tak jest?
    > Rok temu takowej opłaty nie widziałem.....

    28-11-2001 - mogę Ci podrzucić skan takiej umowy ratalnej ;)
    Ale jak jesteś zainteresowany - dopiero w poniedziałek - teraz nie mam
    dostępu do skanera.

    BTW - ale w tej materii nic się nie zmieniło - te same przepisy obowiązują
    nadal - bo do takiej umowy przymierzał się znajomy i otrzymał zbieżne
    informacje o "kosztach" takiej umowy.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 8. Data: 2005-12-10 08:51:02
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > 28-11-2001 - mogę Ci podrzucić skan takiej umowy ratalnej ;)

    Nie potrzebujesz, do szuflady mam bliżej. ;-)
    I nic takiego w umowie nie ma - a jest ona z marca tego roku.

    Tylko odsetki do dnia złożenia wniosku.

  • 9. Data: 2005-12-10 09:05:34
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 10 gru o godzinie 09:51, na pl.soc.prawo.podatki, Cavallino
    napisał(a):

    > Nie potrzebujesz, do szuflady mam bliżej. ;-)
    > I nic takiego w umowie nie ma - a jest ona z marca tego roku.
    >
    > Tylko odsetki do dnia złożenia wniosku.

    Więc jednak zrobię i powieszę gdzieś ;)
    Może znajdziesz różnice w oparciu zmian w ustawach.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 10. Data: 2005-12-10 21:17:21
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Więc jednak zrobię i powieszę gdzieś ;)

    Tylko po co?
    Skoro w mojej umowie czegoś takie nie ma to po prostu znaczy że nie
    wszystkie ZUS to stosują.
    I dobrze. :-))