  • 1. Data: 2003-02-19 12:14:43
    Temat: Zaliczenie faktury grudzień/styczeń.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Dane:
    - KPiR, VAT. Można przyjąć że normalnie stosowałem zaliczenie
    przychodu z datą wystawienia faktury (par.22 rozp. ds.KPiR).
    - umowa, której "wartość merytoryczna" została wykonana w roku
    2002 (widać z umowy).
    - odbiór prac nastąpił 11.I (protokołem), faktura wystawiona
    12.I.2003 - nie było możliwości wcześniejszego wystawienia f-ry.

    Jak należy zaksięgować przychód: za rok 2002 czy styczeń 2003 ?

    Kwota znaczna (kwartalny przychód !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 2. Data: 2003-02-19 18:13:06
    Temat: Re: Zaliczenie faktury grudzień/styczeń.
    Od: "Jacek" <c...@p...pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.p
    l...
> [...]
    > 12.I.2003 - nie było możliwości wcześniejszego wystawienia f-ry.
    >
    > Jak należy zaksięgować przychód: za rok 2002 czy styczeń 2003 ?

    Ja zaliczyłbym to do 2003r.

    Art14 pkt1c UPDOF

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!

  • 3. Data: 2003-02-19 18:22:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 19-02-2003 19:13, Użytkownik Jacek napisał:
    > wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.p
    > l...

    > Ja zaliczyłbym to do 2003r.
    >
    > Art14 pkt1c UPDOF

    Zdecydowanie 2003. Bo czy przychód był należny zanim praca została
    odebrana? Nie sądzę. A więc wykonanie umowy to data odbioru a nie data
    zakończenia prac. Czy na termina zakończenia prac masz jakis dowód który
    pozwalałby zaliczyc przychód do 2002 roku?
    Bo na termin odbioru niewątpliwie masz - protokół odbioru, więcej nie
    trzeba.

    Nasuwa sie tu analogia do budownictwa - często między zakończeniem prac
    a odbiorem robót mijaja tygodnie a czasem miesiące (jak inspektor
    nadzoru potrzebuje troche gotówki na drobne wydatki a wykonawca "nie
    kuma" ;-) ) Sprzedaz mamy dopiero wtedy gdy klient towar/usługe odbierze
    a nie kiedy jest do odbioru gotowa.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-02-19 18:27:01
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ja zaliczyłbym to do 2003r.
    >
    > Art14 pkt1c UPDOF

    Równie zasadnie mozna przytoczyć art.14.1f ;-)

    IMHO należy rozstrzygnąć kiedy usługę uznaje się
    za wykonaną i jaki ma to związek z protokołem odbioru
    - może jest coś na ten temat w zawartej umowie?

    Pix

  • 5. Data: 2003-02-19 19:28:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Feb 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ Zdecydowanie 2003. Bo czy przychód był należny zanim praca została
    >+ odebrana? Nie sądzę. A więc wykonanie umowy to data odbioru a nie data

    Thx. wszystkim. Własne przemyślenia prowadziły mnie do coraz
    większych wątpliwości :), niepotrzebnych zresztą.
    Jeszcze jest jeden krok: zapomniałem że istotne jest zaliczenie
    kosztu.
    Rozumiem że jest oczywiste, iż fakturę podwykonawcy (z 30.XII)
    należy obowiązkowo *również* zaliczyć jako koszt do stycznia ?
    Bardzo proszę o utwierdzenie mnie w przekonaniu :), bo usłyszałem
    dziś pytanie dodatkowe po którym zacząłem tracić pewność co
    i jak mi się wydaje ! (dla jasności: ponieważ przy 19. należy brać
    korektę na roztrzepanie przesłuchiwanych - to biorę :)).
    Bo mi się wydaje że skoro przychód zaliczę w 2003 to *bez względu*
    na datę przyjęcia/zaliczenia VATu/czegokolwiek faktury kosztowej
    powinienem ją takoż ująć w koszt 2003.

    >+ Czy na termina zakończenia prac masz jakis dowód który
    >+ pozwalałby zaliczyc przychód do 2002 roku?

    Niespecjalnie. Raczej nie usiłuję "upchnąć", tylko nie wpaść
    na jakiejś pułapce :] z kategorii "dla dobra podatnika" :[

    >+ Bo na termin odbioru niewątpliwie masz - protokół odbioru, więcej nie
    >+ trzeba.

    OK.
    Jest śmiesznie: jest moja oferta z listopada, później coś się działo,
    później koszty j.w. a na deser... umowa (coś 10.I) ze wzmianką "after
    de fact" i protokół z 12.I !
    Acha, obejdzie się bez komentarzy że ryzykant jestem - jednak
    zapłacili :)

    pzdr, Gotfryd