  • 1. Data: 2012-01-12 08:05:37
    Temat: Zaliczka za grudzień 2012 przy KPiR
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Wiem, że jest jeszcze dużo czasu, ale właśnie przeczytałem nowości w
    dochodowym. I nie mogę znaleźć jednego drobiazgu. Czy do obliczenia
    zaliczki z DG za grudzień trzeba będzie uwzględniać remanent na koniec
    roku?

  • 2. Data: 2012-01-12 08:59:07
    Temat: Re: Zaliczka za grudzień 2012 przy KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2012, jureq wrote:

    > I nie mogę znaleźć jednego drobiazgu. Czy do obliczenia
    > zaliczki z DG za grudzień trzeba będzie uwzględniać remanent
    > na koniec roku?

    A to my mamy wiedzieć, co minister jeszcze zmieni w rozporządzeniu? ;)

    IMO stan na dziś jest taki: "tak".

    Uzasadnienie - załącznik do rozporządzenia:
    +++
    22. Okreœlony w ust. 21 sposób obliczenia dochodu dotyczy również
    podatników sporzšdzajšcych spis z natury (np. na koniec miesišca
    lub jeœli sporzšdzenie spisu z natury zarzšdził naczelnik urzędu
    skarbowego).
    ---

    Skoro przepis przewiduje spis *na* 31.XII, nie ma wyjścia, spis
    wchodzi do rozliczenia miesiąca w którym jest robiony spis.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2012-01-12 10:08:25
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:
> [...]
    > dochodowym. I nie mogę znaleźć jednego drobiazgu. Czy do obliczenia
    > zaliczki z DG za grudzień trzeba będzie uwzględniać remanent na koniec

    To ja chyba przespałem jakies ważne zmiany.
    Od kiedy obowiązuje ten nowy sposób z rozliczeniem zaliczki za grudzień?

  • 4. Data: 2012-01-12 10:14:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-12, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > To ja chyba przespałem jakies ważne zmiany.
    > Od kiedy obowiązuje ten nowy sposób z rozliczeniem zaliczki za grudzień?

    IMHO likwidacja "podwójnej zaliczki" była już jakiś czas temu uchwalona,
    tylko przesunęli wejście w życie tego przepisu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2012-01-12 10:20:29
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-01-12 11:08, cef wrote:
    > To ja chyba przespałem jakies ważne zmiany.
    > Od kiedy obowiązuje ten nowy sposób z rozliczeniem zaliczki za grudzień?

    Po raz pierwszy będzie miał zastosowanie w 2012.

    Piotrek

  • 6. Data: 2012-01-12 10:20:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Wojciech Bancer wrote:

    > IMHO likwidacja "podwójnej zaliczki" była już jakiś czas temu
    > uchwalona, tylko przesunęli wejście w życie tego przepisu.

    Zajrzałem sobie do art 44.3a i wprawdzie nazywa się to zaliczką
    za grudzień również, ale termin jest jak poprzednio - z rocznym zeznaniem.
    To od kiedy ma być jakoś inaczej?

  • 7. Data: 2012-01-12 10:27:18
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 12 Jan 2012 11:20:35 +0100, cef napisał(a):

    > Zajrzałem sobie do art 44.3a i wprawdzie nazywa się to zaliczką za
    > grudzień również, ale termin jest jak poprzednio - z rocznym zeznaniem.
    > To od kiedy ma być jakoś inaczej?

    art. 44.6

    Zaliczki miesięczne od dochodów wymienionych w ust. 1, wpłaca się w
    terminie do 20 dnia każdego miesiąca za miesiąc poprzedni. Zaliczki
    kwartalne podatnicy wpłacają w terminie do 20 dnia każdego miesiąca
    następującego po kwartale, za który wpłacana jest zaliczka. Zaliczkę za
    ostatni miesiąc lub ostatni kwartał roku podatkowego podatnik wpłaca w
    terminie do 20 stycznia następnego roku podatkowego. Podatnik nie wpłaca
    zaliczki za ostatni miesiąc lub odpowiednio kwartał, jeżeli przed upływem
    terminu do jej wpłaty złoży zeznanie i dokona zapłaty podatku na zasadach
    określonych w art. 45.

  • 8. Data: 2012-01-12 10:50:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:

    > art. 44.6

    Ok, dzięki - źle spojrzałem na artykuł,
    czyli już teraz mam sobie policzyć za grudzień 2011
    i płacić do 20.01.2011 czy dopiero od przyszłego roku?
    Bo z pierwszego postu (jureq) wynika, że jest sporo czasu,
    a z przepisów zrozumiałem, że to już.

  • 9. Data: 2012-01-12 10:58:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2012-01-12 11:50, cef wrote:
> [...]
    > i płacić do 20.01.2011 czy dopiero od przyszłego roku?
    > Bo z pierwszego postu (jureq) wynika, że jest sporo czasu,

    Nowelizacja PDOF pochodzi (chyba) z 2008 roku, ale termin płatności
    zaliczki grudniowej według nowych zasad został odroczony do 2012 roku.

    Czyli za grudzień 2011 zapłaciłeś według starych zasad (do 20 grudnia 2
    * zaliczka za listopad).

    Piotrek