  • 1. Data: 2007-07-31 07:14:26
    Temat: Założenie papierów do US
    Od: Iwo26 <c...@g...pl>

    Pomarudzę jeszcze

    Mam już zarejestrowną firmę w gminie. Dzień rozpoczęcia
    to 1 sierpnia

    Mam już regon

    Za chwile bedzie konto i pieczątka

    Ile mam czasu na złożenie papierów do US???
    Sprzedaż najprawdopodobniej zacznie sie dopiero ok 20
    sierpnia jak nie później o parę dni.

    Do ZUSu mam 10 dni od rozpoczęcia działalności.

  • 2. Data: 2007-07-31 08:18:17
    Temat: Re: Założenie papierów do US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jul 2007, Iwo26 wrote:

    > Pomarudzę jeszcze
    >
    > Mam już zarejestrowną firmę w gminie. Dzień rozpoczęcia
    > to 1 sierpnia

    "Przewidywany" czy "faktyczny"?
    "Faktyczny" - to data, którą się określa samemu, jako "rozpoczęcie
    DG" :)

    > Mam już regon
    >
    > Za chwile bedzie konto i pieczątka
    >
    > Ile mam czasu na złożenie papierów do US???

    Których?
    Myślisz że my wiemy, co chcesz rejestrować?
    Dajmy na to:
    - DG i zgłasza się do 7 dni (hm... a może 14 dni?) *po* rozpoczęciu DG,
    założenie KPiR do 20 dni...
    - wybór (rejestrację) do VAT zgłasza się PRZED pierwszą czynnoscią opodatkowaną

    > Sprzedaż najprawdopodobniej zacznie sie dopiero ok 20
    > sierpnia jak nie później o parę dni.

    ...IMVHO sprzedaż jak sprzedaż, ta ważna jest dla VAT :), ale "prowadzenie
    DG" to niekoniecznie tylko "sprzedaż".

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-07-31 09:04:38
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-07-2007 o 10:18:17 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Dajmy na to:
    > - DG i zgłasza się do 7 dni (hm... a może 14 dni?) *po* rozpoczęciu DG,
    > założenie KPiR do 20 dni...

    14 dni, a nievatowcy chyba nawet 30 dni(z ustawy o NIP tak wynika, ale nie
    wiem czy przy zaczynaniu
    nie jest 14 dni dla wszytskich).

  • 4. Data: 2007-07-31 09:16:24
    Od: Iwo26 <c...@g...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > 14 dni, a nievatowcy chyba nawet 30 dni(z ustawy o NIP tak wynika, ale
    > nie wiem czy przy zaczynaniu
    > nie jest 14 dni dla wszytskich).

    przewidywalna data to 1 sierpnia tak jest w zgłoszeniu w gminie

    a faktyczny pewnie bedzie ok 20 sierpnia

    Czyli liczyć te 14 dni od 20 czy 1 sierpnia??

    I czy ZUS też sie składa od daty faktycznego rozpoczęcia czy od tego
    na papierze??

  • 5. Data: 2007-07-31 09:25:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-07-2007 o 11:16:24 Iwo26 <c...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czyli liczyć te 14 dni od 20 czy 1 sierpnia??
    >
    > I czy ZUS też sie składa od daty faktycznego rozpoczęcia czy od tego

    Jeśli faktycznie zaczniesz 20. to od 20., ale wtedy musisz wszedzie tą
    datę podawać
    i konto też nie wiem czy założysz wcześniej.

  • 6. Data: 2007-07-31 09:31:56
    Od: Iwo26 <c...@g...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

    > Jeśli faktycznie zaczniesz 20. to od 20., ale wtedy musisz wszedzie tą
    > datę podawać
    > i konto też nie wiem czy założysz wcześniej.

    oprócz regonu nic jeszcze nie zglaszalam.

    DG rozpoczyna sie jutro i zgodnie z tym co napisales reszte załatwiac
    poo 20??

  • 7. Data: 2007-07-31 09:57:56
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-07-2007 o 11:31:56 Iwo26 <c...@g...pl> napisał(a):

    > oprócz regonu nic jeszcze nie zglaszalam.
    >
    > DG rozpoczyna sie jutro i zgodnie z tym co napisales reszte załatwiac
    > poo 20??

    NIP-1 w ciągu 14 dni od faktycznego rozpoczęcia,
    VAT-R przed dniem rozoczęcia

    i tyle w US

    ZUS w ciąu 7 dni od faktycznego rozpoczęcia

    Zresztą, poszukaj w archiwum, było wiele razy - w razie gdybym coś
    przeoczył/przekręcił

  • 8. Data: 2007-07-31 14:24:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jul 2007, Iwo26 wrote:

    > DG rozpoczyna sie jutro

    Zdecyduj się, czy zaczynasz jutro (i do 20. nic nie robisz - nie kupujesz
    towarów, nie zatrudniasz pracowników.... niczego, co mogłoby być
    "prowadzeniem DG") czy też zaczynasz po 20.
    Podać należy *datę rozpoczęcia*.
    IMO krytyczne jest, żeby ta sama data została podana do US i ZUS, tudzież
    nie moze istnieć dowód (w praktyce - "na papierze") podejmowania wcześniej
    czynności, które można uznać za "prowadzenie DG".
    Doprawdy, MY nie wiemy kiedy zaczniesz "prowadzić"!
    BTW: sam zacząłem z datą późniejszą niż zadeklarowana w EDG - ZUS się
    odezwał z przypomnieniem ;), powiadomiłem ich telefonicznie że dobrze,
    ale zaczynam później :)

    pzdr, Gotfryd