  • 1. Data: 2007-07-30 15:48:57
    Temat: Wystawianie f-ry VAT wątpliwości
    Od: marjek <m...@N...pl>

    Witam,

    Czytając grupę p.s.p.p i trochę googlując nabrałem pewnych wątpliwości
    co do prawidłowości wpisywania nazwy na f-rach Vat (zarówno przeze mnie
    wystawionych, jak i otrzymywanych).

    Jestem osobą fizyczną prowadzącą działalność gosp.
    Zgłoszenia dokonałem na nazwę - powiedzmy P.H.U. "DobraFirma".
    Taką nazwę mam na wpisie z UM.
    Zgłoszenie VAT-R oczywiście tylko na imię i nazwisko - powiedzmy Jan
    Kowalski.
    Faktury do tej pory wystawiałem jako: P.H.U. "DobraFirma" - Jan Kowalski.
    Czy prawidłowo?
    Czy mogę używać nazwy ze wpisu do rejestru dg?
    Czy mogę używać - (myślnika) jako separatora nazwy i imienia wraz z
    nazwiskiem?

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 25 maja 2005 r. mówi tylko o:
    "§ 9. 1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy
    oraz ich adresy;".

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-07-30 16:16:05
    Temat: Re: Wystawianie f-ry VAT wątpliwości
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 30-07-2007 o 17:48:57 marjek <m...@N...pl> napisał(a):

> [...]

    > Czy mogę używać nazwy ze wpisu do rejestru dg?
    > Czy mogę używać - (myślnika) jako separatora nazwy i imienia wraz z

    Czyli masz firmę 'P.H.U. "DobraFirma" Jan Kowalski'.
    Do VAT firma nie ma znaczenia, tylko podatnik, więc na fakturach
    powinno być 'Jan Kowalski', jednak dopisanie P.H.U. "DobraFirma"
    nie szkodzi, a myślnik, jako separator dopiska do firmy i właściwej nazwy
    podatnika IMHO też.

> [...]
    > najmniej:
    > 1) imiona i nazwiska lub nazwy bądź nazwy skrócone sprzedawcy i nabywcy

    To jeszcze powiedz czy chodzi o "(imiona i nazwiska) lub (nazwy bądź nazwy
    skrócone)"
    czy może o "(imiona i nazwiska lub nazwy) bądź (nazwy skrócone)" :)

    Ale ogólnie nie masz co się pękać :)

  • 3. Data: 2007-07-30 22:32:49
    Od: marjek <m...@N...pl>

    t...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > powinno być 'Jan Kowalski', jednak dopisanie P.H.U. "DobraFirma"
    > nie szkodzi, a myślnik, jako separator dopiska do firmy i właściwej

    Czyli za bardzo się przejąłem ;)

    Mam jeszcze pytanie jak technicznie przechowujecie kopie/oryginały faktur?
    Ja swoje dziurkuję i wpinam do segregatora opisując na odwrocie.
    Zaczynam mieć jednak wątpliwości, czy owe dziurki nie staną się przy
    jakieś kontroli problemem.
    Może lepiej pakować do koszulek?

    M.

  • 4. Data: 2007-07-31 09:09:00
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-07-2007 o 00:32:49 marjek <m...@N...pl> napisał(a):

> [...]
    > Ja swoje dziurkuję i wpinam do segregatora opisując na odwrocie.
    > Zaczynam mieć jednak wątpliwości, czy owe dziurki nie staną się przy

    Też miałem okres w którym bałem się że jak napiszę imię i nazwisko dużymi
    literami
    a na VAT-R mam normalnie, to mnie skasują, ale nie masz co się takimi
    pierdołami nękać :)
    Na pocieszenie powiem Ci, że moje dziurkowane faktury zaniosłem do US celem
    dokonania czynności sprawdzających i naczelnik uznał że zwrot VAT się
    należy :)

  • 5. Data: 2007-07-31 09:12:55
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Na pocieszenie powiem Ci, że moje dziurkowane faktury zaniosłem do US
    > celem dokonania czynności sprawdzających i naczelnik uznał że zwrot
    > VAT się należy :)

    Ale za pięć lat moga uznać, że niesłusznie oddali,
    czyli, że jednak wyłudziłeś :-)

  • 6. Data: 2007-07-31 09:24:46

    Dnia 31-07-2007 o 11:12:55 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > Ale za pięć lat moga uznać, że niesłusznie oddali,
    > czyli, że jednak wyłudziłeś :-)

    A to to zawsze :) Z tym że jak dziurki są poza opbszarem strategicznym
    to tak jakby były od koszulki z segregatora :)