  • 1. Data: 2007-07-31 08:18:41
    Temat: Zmiana miejsca zamieszkania i "zakładu głównego"
    Od: cb <c...@N...onet.pl>

    Witam!

    Prowadzę DG (KPiR, VAT) i zmieniam miejsce zamieszkania. No i muszę
    odbyć wycieczkę po urzędach.
    Złożyłem już wniosek (internetowy, który musiałem podpisać w Urzędzie
    ;D) o zmianę we wpisie do EDG. Ale liczyłem na to, że od razu dostanę
    jakiś papier. A tu nic.
    Dopiero jak dojdzie do nowego urzędu i mnie wpiszą to dostanę nowy wpis...
    Ale jak ja teraz mam zdążyć w ciągu 7 dni złożyć aktualizacje do US,
    skoro papiery między urzędami dzielnic (Warszawa) będą szły pewnie z 5
    dni, a w międzyczasie będę musiał jeszcze odwiedzić Urząd Statystyczny.

    Czy te 7 dni na zmianę w US liczą się od otrzymania nowego wpisu do EDG,
    czy od daty faktycznej zmiany?
    Bo jeśli od daty faktycznej zmiany to wydaje mi się, że o ile nie zdąże
    z EDG w 7 dni to powinienem dwa razy aktualizować w US: raz zanim
    dostanę wpis EDG i drugi raz już po tym. Czy mam rację?

    Pozdrawiam,
    cbull

  • 2. Data: 2007-07-31 08:23:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jul 2007, cb wrote:

> [...]
    > papiery między urzędami dzielnic (Warszawa) będą szły pewnie z 5 dni, a w
    > międzyczasie będę musiał jeszcze odwiedzić Urząd Statystyczny.

    Jak ostatnio zmieniałem wpis, to stosowny NIP z tymi papierami które
    już miałem złozyłem w US w terminie 7 dni, a później (akurat był to
    zapisek z GUSu, bo UM dał "od ręki") dołączyłem co doszło i dołożyłem
    pismo - "informację", z treścią "proszę o dołączenie do zgłoszenia
    NIP-1 z dnia..." (...i kopia, i pieczątka, i datownik z US :))
    Łyknęli - IMO słusznie, bo składanie kilka ray tego samego NIP-1
    dotyczącego tego samego zdarzenia byłoby absurdem!

    > Czy te 7 dni na zmianę w US liczą się od otrzymania nowego wpisu do EDG, czy
    > od daty faktycznej zmiany?

    IMO od faktycznej zmiany/

    > Bo jeśli od daty faktycznej zmiany to wydaje mi się, że o ile nie zdąże z EDG
    > w 7 dni to powinienem dwa razy aktualizować w US: raz zanim dostanę wpis EDG
    > i drugi raz już po tym. Czy mam rację?

    IMO j.w.!

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-07-31 08:35:46
    Od: cb <c...@N...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Łyknęli - IMO słusznie, bo składanie kilka ray tego samego NIP-1
    > dotyczącego tego samego zdarzenia byłoby absurdem!

    A widzisz, ale ty tylko dołączałeś dokumenty do NIP-1. A w przypadku EDG
    trzeba by zmienić sam NIP-1, ponieważ jest tam dział do wpisania danych
    z wpisu do EDG.
    No nic... poczekam, może się wyrobię w 7 dni. A jak nie, to pójdę 7mego
    dnia do US i niech oni się martwią (ha ha ha, optymista ze mnie ;)

    cbull

  • 4. Data: 2007-07-31 09:00:23

    Dostaniesz odpis z jednej EDG, potem wpis z drugiej i następnie
    skreślenie z pierwszej. Mając ten pierwszy świstek możesz wszystko
    załatwić, ew póxniej donieść nowy wpis.