  • 1. Data: 2007-07-30 21:33:51
    Temat: Złożyłem PIT'A 2 maja
    Od: "Alex" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Złożyłem zeznanie 2 maja, wszystko było dobrze, aż tu nagle mnie wzywają. Za
    to że się spóźniłem kara 100zł, jeszcze mi mówią że to najniższa kara jaką
    mogą nałożyć. Czy to jest normalne? czy tylko u mnie as tacy po******?
    Pozdro
    Peter

  • 2. Data: 2007-07-30 22:13:25
    Temat: Re: Złożyłem PIT'A 2 maja
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Alex" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Złożyłem zeznanie 2 maja, wszystko było dobrze,

    Czemu dobrze? Ostatniego kwietnia była niedziela że nie mogłes złożyć?

    > aż tu nagle mnie wzywają. Za to że się spóźniłem kara 100zł, jeszcze mi
    > mówią że to najniższa kara jaką mogą nałożyć.

    Prawda.

    > Czy to jest normalne? czy tylko u mnie as tacy po******?

    Na cóż - Duralex Sedlex...

    --
    ===== Mente et Malleo =====
    Jaroslaw Dubowski, Bytom

  • 3. Data: 2007-07-30 22:53:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Alex" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Za to że się spóźniłem kara 100zł, jeszcze mi mówią że to najniższa kara
    > jaką mogą nałożyć. Czy to jest normalne? czy tylko u mnie as tacy

    A co jest nienormalne?
    Nie potrafisz dotrzymac terminow to ktos cie musi po kieszeni lupnac.
    Miales minimum dwa miesiace na przygotowanie pit i sie nie wyrobiles.
    Oczekujesz, ze cie beda po rekach calowac za to, ze w ogole zachciales
    cokolwiek zlozyc?

  • 4. Data: 2007-07-30 23:08:06
    Od: "Alex" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > Miales minimum dwa miesiace na przygotowanie pit i sie nie wyrobiles.
    > Oczekujesz, ze cie beda po rekach calowac za to, ze w ogole zachciales

    Ja się za te pity nie mam żadnej przyjemności zabierać:)
    Nigdy nie mam pewności że dobrze popisałem:)
    No jakbym się spóźnił kilka miesiecy i nie zapłacił podatku to rozumiem, ale
    następny dzien roboczy? Przecież każdy jest tylko człowiekiem......

  • 5. Data: 2007-07-30 23:11:31
    Od: Malinowy Miś <m...@a...pl>

    Użytkownik Alex napisał:

    > No jakbym się spóźnił kilka miesiecy i nie zapłacił podatku

    to by ci komornik najechal na mieszkanie, zlicytował je, zlicytował
    żone, zlicytował dziecko, zlicytował twoja piiżame, wrzucil cie do
    pierdla, a potem wypluł pod most. Z fiskusem sie nei zaczyna. Bo fiskus
    to władza, a władza nie lubi konkurencji w okradaniu...

    --
    Malinowy Miś

    """Szatanów łatwo zidentyfikować, widać te buzie także w mediach"""
    - powiedział premier http://wiadomosci.onet.pl/1564510,11,item.html

  • 6. Data: 2007-07-30 23:26:24
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > No jakbym się spóźnił kilka miesiecy i nie zapłacił podatku to rozumiem,
    > ale następny dzien roboczy? Przecież każdy jest tylko człowiekiem......
    to tak jakbys sie tlumaczyl, ze sie na pociag spozniles tylko 5 minut, a on
    swinia odjechal.
    Miales dwa miesiace czasu na zrobienie czegos co zajmuje gora pol godziny.

  • 7. Data: 2007-07-31 06:06:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 31 Jul 2007, Alex wrote:

    > No jakbym się spóźnił kilka miesiecy i nie zapłacił podatku to rozumiem,

    ...to akurat nic by się nie stało.
    Chyba, że te "kilka miesięcy" trwałoby po wezwaniu US do zapłacenia
    tegoż podatku :>

    > ale następny dzien roboczy?

    Konstrukcja jest właśnie taka: *deklaracje* zawierające informację, ile
    podatku się należy, trzeba składać w terminie, bo *ona* określa podstawę
    do rzetelnego określenia podatku.
    Niezłożenie deklaracji jest właśnie traktowane jak "okradanie państwa".
    To czy zapłacisz staje się sprawą wtórną - jak już fiskus wie, ile się
    należy, to znajdzie drogę do zabrania swojej działki ;)

    > Przecież każdy jest tylko człowiekiem......

    Załóż sobie firmę :), to się dowiesz że z powyższego nie wynika że każdy
    jest traktowany tak samo. Podatnik w szczególności :> (Ty jesteś nim
    raz na rok dla jednego podatku...)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-08-03 22:31:46
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    A jakiś tam zapis w konstytucji, że kara powinna być proporcjonalna do
    winy???
    Od kilku miesięcy mnie to frapuje.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2007-08-03 23:35:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Marcin [3M]" <m...@l...pl> wrote in message
    >A jakiś tam zapis w konstytucji, że kara powinna być proporcjonalna do
    >winy???

    złozył w terminie / nie złożył w termin -> brak kary / jest kara.

    Innych proporcjonalności nie widzę.

  • 10. Data: 2007-08-03 23:51:32
    Od: "Marcin [3M]" <m...@l...pl>

    Ja w Twoim rozumaowaniu nie widzę żadnej "proporcjonalności". A jeśli już to
    jast to "proporcjonalność w rodzaju:

    - ukradł 1 zł - 3 miesiące w zawieszeniu
    - ukradł 100 zł - 3 miesiące w zawieszeniu
    - ukradł 10% PKB - 3 miesiące w zawieszeniu
    - nie ukradł - brak kary (potrzebny inny paragraf).