    From: "Marcin" <c...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Założenie spółki cywilnej
    Date: Thu, 21 Jun 2007 12:47:20 +0200

    Witam,

    Chciałbym prosić o pomoc w założeniu spółki cywilnej a w szczególności w
    sposobie jej rozliczenia.
    Obecnie NIE posiadam DG, jednak mój wspólnik posiada już własną działalność
    (przyjmijmy że nazywa się DG1).

    1. Czy mogę założyć swoją działalność w urzędzie gminy pod inną nazwą (np.
    DG2) a spółka będzie się nazywać NAZWA-SPÓŁKI s.c. Jan Kowalski Jan Nowak ?

    2. Rozumiem, że w urzędzie gminy nie rejestrują spółki, a jedynie DG2.

    3. Zakładając, że początkowo jedyne przychodzy będę otrzymywał z tytułu
    spólki to czy muszę jeszcze gdzieś jeszcze rejestrować moją działalność czy
    wystarczy że zarejestrujemy spółkę (NIP, REGON, ZUS...)

    4. Aby odliczyć VAT będziemy rozliczać się w oparciu o KPiR. Jak wygląda
    miesięczna księgowość ? Czy rozlicza się spółka, czy dodatkowo ja jako
    wspólnik muszę wysyłać miesięczne rozliczenia do US ?

    5. Czy będę mógł wystawić fakturę jako DG2 (nie spółka) i czy bardzo to
    wpłynie na sposób miesięcznych rozliczeń ?
    Czy w takim przypadku powinienem wystąpić o numer NIP dla mojej DG2 ?

    6. Ponieważ obecnie również pracuję na umowę o pracę, to czy będę mógł
    rozliczyć roczny podatek za dochody z tytułu umowy o pracę i ze spółki -
    wspólnie z żoną ?

    7. Czy rejestrując działalność muszę się wykazać prawem do lokalu mojej DG2
    czy wystarczy, mieć prawo do siedziby spółki (mieszkanie wspólnika) ? Będę
    zameldowany w miejscu prowadzenia mojej działalności DG2 ale raczej nie
    uzyskam żadnego zaświadczenia (typu umowa użyczenia lokalu).

    Bardzo dziękuję za pomoc,
    pozdrawiam,
    Marcin