  • 1. Data: 2006-02-11 09:31:10
    Temat: Zamowienie programu przez net w Niemczech a VAT
    Od: "Mumlas" <m...@k...mola.pl>

    Prowadze DG (Vatowiec) Chce zamowic oprogramowanie (sybskrybcja) przez
    internet w Niemczech. Podaje im NIP EU i oni nie doliczaja VATu.
    Za pierwszym razem jedzie do mnie koperta z kodami rejestracyjnymi i
    faktura. Pozniej co jakis czas przez rok bede otrzymywal plyty CD-ROM.

    Pytanie: Czy samemu mam zglosic fakt zakupu w US i zaplacic VAT czy
    zatrzymaja mi przesylke w urzedzie celnym i wtedy bede musial zaplacic VAT?

    Czy urzad celny nie bedzie sie domagal oplacenia VATu za kazdym razem jak
    bede dostawal przesylke z plyta CD-ROM ?

  • 2. Data: 2006-02-11 11:58:42
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Mumlas" <m...@k...mola.pl> napisał w wiadomości

    > zatrzymaja mi przesylke w urzedzie celnym i wtedy bede musial zaplacic VAT?

    Dokładne informacje dostaniesz w tym samym urzędzie celnym, który liczy ci VAT,
    gdy importujesz coś z Krakowa.

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-02-12 09:32:46
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    A jak cos z Warszawy importuje tez musze clo placic ?

  • 4. Data: 2006-02-12 11:08:26
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Ciekawski" <R...@w...pl> napisał w wiadomości
    > A jak cos z Warszawy importuje tez musze clo placic ?

    Tak. Tak zwane "cwaniakowe". A jak z Krakowa to "centusiowe".
    I zapomniałem jeszcze napisać, że faktura imortowa musi byc potwierdzona
    stemplem parafii, na której terenie jest siedziba imortera.

    --
    vertret

  • 5. Data: 2006-02-13 14:11:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Feb 2006, it was written:

    > Dokładne informacje dostaniesz w tym samym urzędzie celnym, który liczy ci VAT,
    > gdy importujesz coś z Krakowa.

    Nie wiem czy go przekonałeś :)
    Ale ciekawe, jak sporo osób przespało przyłączenie do UE... i że
    granice celne *zniknęły*...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2006-02-13 15:39:33
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    VAT,

    > Nie wiem czy go przekonałeś :)
    > Ale ciekawe, jak sporo osób przespało przyłączenie do UE... i że
    > granice celne *zniknęły*...

    Może trochę już dogryzałem, ale czasem traci się cierpliwość.
    Jeszcze rozumiałbym zapytanie od jakiejś niedowidzącej i niedosłyszącej
    staruszki, która chce sobie w Niemczech aparat słuchowy kupić, ale człowiek
    prowadzący DG powinien chyba, przynajmniej pod wpływem instynktu
    samozachowawczego, co jakiś czas rozejrzeć się wokół siebie.

    --
    vertret

  • 7. Data: 2006-02-13 18:47:11
    Od: "Ciekawski" <R...@w...pl>

    OK moze starczy juz bo komus sie moze glupio zrobic a odpowiedzi na zadane
    pytanie nadal nie ma! To znaczy jest ale czy wszyscy z tego co piszemy ja
    wyciagna ?
    Tak sobie mysle moze jakiegos linka wstawic !?

  • 8. Data: 2006-02-13 19:22:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ciekawski,

    Pozwoliłem sobie zacytować...

    [...]

    O: No bo normalnie to każdy czyta z góry na dół...
    P: Dlaczego ???
    O: Pisanie nad cytatem !
    P: Co należy do bardziej wkurzajšcych obyczajów niektorych newsowiczów ?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl