  • 21. Data: 2008-02-27 21:44:44
    Temat: Re: Zaniżona cena na fakturze na samochód kupiony w komisie.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2008, Jurand wrote:

> [...]
    [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    > Stary, czy Ty masz jakiś problem z głową? Nic nie pisałeś, że nie ma
    > oszustwa? A napisanie "NIe MA TO NIC WSPÓLNEGO Z BYCIEM OSZUSTEM" to co niby
    > znaczy?

    Że nie jest.
    Oszustwo to jedno (i mogło być), to czy dana osoba jest oszustem
    to drugie (i z opisu wynika że nie jest).

    Jeśli "równy koleś" nie miał z tego żadnej korzyści, to co najwyżej
    popełnił przestępstwo pomocnictwa (a nie miał współudziału w oszustwie).
    Po prawdzie pomocnictwo w przestępstwie jest karane *jak* dane
    przestępstwo, ale samo tym przestępstwem nie jest.
    Pomocnik mordercy nie jest mordercą, obrazowo mówiąc, sam ręki nie
    przyłożył i jakby zrobiono tylko to, co on (pomocnik) zrobił, to
    NIC by się nie stało (jak pomógł wbijać nóż w ofiarę to już nie
    jest pomocnikiem, lecz współsprawcą).
    Siedzieć może iść tak samo, *szczególnie* jeśli jego zachowanie mocno
    ułatwiło działanie "właściwego" przestępcy.
    IMO z opisu wynika dokładnie taki przypadek.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2008-02-28 07:50:30
    Od: "P_ablo" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Jurand" <jurand@!skasujto!.poczta.fm> napisał w wiadomości

    > Jak będzie grzywna, to wpis jest 5 lat. Jakbyś dostał zawiasy to 3 lata.

    Tylko konsekwencje takich notowan dla przecietnego obywatela sa nieistotne -
    nie mozna brac udzialu w przetargach publicznych. A zakaz prowadzenia
    dzialalnosci w PL to czysta fikcja. Znam takiego co otrzymal taki zakaz na
    10 lat, po 5 zarejestrowal dzialalnosc i prowadzi ja do dzis. Byc moze
    zlamal tylko sadowy zakaz i jesli ktos sie tego dokopie to dopiero wtedy
    bedzie dym.

    Picasso

  • 23. Data: 2008-02-28 11:40:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 27-02-2008 o 22:44:44 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Jeśli "równy koleś" nie miał z tego żadnej korzyści, to co najwyżej
    > popełnił przestępstwo pomocnictwa (a nie miał współudziału w oszustwie).

    Tutaj raczej można go kropnąć "jedynie" za posłużenie się nierzetelną
    fakturą,
    chociaż i to nie wiem czy jest zbrodnią, bo kwota na fakturze w wydziale
    komunikacji nie gra żadnej roli.

    pozdr,
    tommyz