  • 1. Data: 2005-06-23 22:19:53
    Temat: Zapytam jeszcze raz bo nie dostałem żadnej odpowiedzi.
    Od: ER <a...@m...kota.pl>

    Hej !
    "Przegooglowałem" archiwum grupy ale nie znalazłem satysfakcjonującej
    odpowiedzi więc prosze o podpowiedź.

    Mam samochód ciężarowy. Samochód ten jest środkiem trwałym
    w prowadzonej przeze mnie działalności gospodarczej.

    Chcę aby samochód ten stał się środkiem trwałym w spółce
    cywilnej której jestem współwłaścicielem. (dwóch współwłaścicieli
    - udział 75%/25%)

    Jak powiniemem to zrobić ?
    Nie chcę do spółki wnosić aportem bo ponoć nie można liczyć
    amortyzacji więc wymyśliłem żeby samochód sprzedać spółce
    a właściwie współwłaścicielom spółki cywilnej czyli po części
    sobie samemu.

    Jakimi dokumentami to zrobić ?

    Czy rozwiązanie następujące będzie dobre czy polecacie jakieś inne:

    Umowa kupna/sprzedaży.
    Sprzedający: (ja - osoba fizyczna)
    Kupujący: współwłaściciele spółki cywilnej (ja i mój wspólnik)

    Czy gdzies ująć że samochód jest kupowany na spółkę ?

    Jaki procent udziału w aucie sprzedać wspólnikowi
    - tak jak w umowie spółki czy 50%/50%
    (na inny się nie chce zgodzić wydzial komunikacji)

    Czy wystawiać jakąś fakturę ?
    Co z PCC1 ?
    Jesli płaci to która strona i od jakiej kwoty ?

    Pozdrawiam
    ER