  • 1. Data: 2004-03-23 19:25:14
    Temat: Zapytanie o sprowadzenie auta z zagranicy
    Od: "Plusek$" <p...@t...pl>

    Nie wiem czy tutaj mogę o to zapytac ale może ktoś wie ?:-)

    Mam otrzymać od kogoś (darowizna) samochód z zagranicy, z tego co
    wygooglalem w obecnej chwilki to teraz bym zapłacił cło na auto w wysokości
    714,3 EURO, akcyza wyniesie 6,4%, a do tego dochodzi podatek VAT 22%.
    Pytanie brzmi czy teraz się opłaca sprowadzić auto z zagranicy, czy lepiej
    poczekac na wniebowstąpieniu Polski do Unii Europejskiej, podobno ma nie
    być
    podatku VAT, a czy inne składniki pozostaną bez zmian ?

    PS: Wiem i zakładam że celnik wycenia auto według swego widzimisię ...

    Dzięki z góry za odpowiedź i pozdrawiam !!!
    Plusek$

  • 2. Data: 2004-03-24 05:55:52
    Temat: Re: Zapytanie o sprowadzenie auta z zagranicy
    Od: "Air Lord" <n o s p a m - a i r - l o r d @ g a z e t a . p l>

    Użytkownik "Plusek$" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    nie
    > być
    > podatku VAT, a czy inne składniki pozostaną bez zmian ?

    Podatku Vat nie bedzie, jeżeli od podmiotu zagranicznego dostaniesz
    fakturę VAT.

    > PS: Wiem i zakładam że celnik wycenia auto według swego widzimisię ...

    Nie dokładnie, ma cenniki jakie obowiazują w Polsce i od tego nalicza.
    Aczkolwiek jego rozrbieżnosci w wartosci do oclenia odbiegają czasem dużo od
    tego , ale na korzysc "importera".
    Po wejsciu do UE zapłacisz akcyze na pewno.
    Natomiast maja podobno wprowadzic jakaś opłate w Urzedach za pierwszą
    rejestracje auta u nas w kraju i będzie podobno zalezna
    od wieku autka , czym starsze tym opłata wyższa.
    Ale jak to na prawde bedzie po 1 maja to ja nei wiem.