  • 1. Data: 2004-03-24 08:00:32
    Temat: Export uslug
    Od: "mj" <c...@b...pl>

    Czy mozecie podpowiedziec jakies miejsca na sieci dotyczace expotru uslug i
    zwiazanym z tym zwrotem VAT .
    Interesuje mnie czy mam prawo do zwrotu VAT jesli swiadczylem uslugi
    doradcze na terenie Rosji i temu klientowi wystawiam fakture.

    mj

  • 2. Data: 2004-03-24 09:50:33
    Temat: Re: Export uslug
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    Ustawa o vat (np. http://www.vat.pl/ http://www.podatki.pl/ )
    art. 4. pkt 6., art. 18. ust. 3., art. 21.

    Masz prawo do zwrotu. W przypadku sprawdzania przez US (co jest
    prawdopodobne), to ty będziesz musiał udowodnić, że usługa była wykonana
    poza terytorium Polski, warto więc mieć jakieś bilety
    kolejowe/autobusowe/lotnicze, na pewno umowę z klientem, poświadczenie
    wykonania usługi, delegacje, etc. (mnie np. pani pyta o dowód zapłaty)

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 3. Data: 2004-03-24 21:15:31
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    A co w przypadku eksportu usług, jezeli fakturuje się porady telefoniczne
    dla klientów z zagranicy ?
    Mój czas kosztuje, oni dzwonią, ja udzielam porady, wystawiam fakturę, oni
    płacą. Jaki VAT ?

    Stacho

  • 4. Data: 2004-03-24 21:59:58
    Od: dp <d...@t...pl>

    Stasiek G. wrote:
> [...]
    > dla klientów z zagranicy ?
    > Mój czas kosztuje, oni dzwonią, ja udzielam porady, wystawiam fakturę, oni

    zaden

    --
    http://www.lexos.org.pl/

  • 5. Data: 2004-03-24 23:48:18
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    Przed zadaniem pytania, wypadałoby zdobyć się na ten minimalny wysiłek i
    kliknąć na podany link i przeczytać wskazane palcem przepisy
    (dokladniej tu: http://www.vat.pl/pages/i/200.php )

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 6. Data: 2004-03-24 23:51:24
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > zaden

    Na lexos.org.pl też tak strzelacie bez zastanowienia?

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 7. Data: 2004-03-25 07:13:00
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

    Dnia 3/24/04 10:59 PM, dp napisał(a):

    > zaden

    Dokładniej - 0% i to przy spełnieniu pewnych warunków.

    "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 marca 2002 r.w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz
    o podatku akcyzowym
    § 64.
    1. Obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się do:
    [...]
    2) usług:
    [...]
    c) projektowania budowlanego, technologicznego i urbanistycznego, w
    zakresie rzeczoznawstwa, usług prawniczych świadczonych przez
    notariuszy, adwokatów i radców prawnych,
    [...]
    e) księgowych i innych podobnych usług, jak również usług przetwarzania
    danych i dostarczania informacji,
    [...]
    2. Przepisy ust. 1 pkt 2 lit. b)-h) stosuje się w przypadku, gdy:
    1) usługa jest świadczona na rzecz nierezydentów, nie będących podatnikami,
    2) efekt wykonanej usługi będzie wykorzystywany poza granicą
    Rzeczypospolitej Polskiej,
    3) podatnik posiada dowód, iż należność za wykonaną usługę została
    zapłaconai przekazana na rachunek bankowy podatnika w banku krajowym w
    terminie 90 dni od dnia wykonania usługi."

    A teraz cytat z Leksykonu VAT (J.Zubrzycki) - "Opracowywanie opinii i
    ekspertyz, wycana przedsiębiorstw, doradztwo itp., mieszczą się w
    zakresie rzeczoznawstwa, z zatem przy spełnieniu dodatkowych warunków
    określonych powyżej [chodzi o par. 64 ust2 w/w rozporządzenia - WR], w
    tym przypadku również ma zastosowanie 'zerowa' stawka podatku od towarów
    i usług".

    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski