  • 1. Data: 2007-09-06 18:46:54
    Temat: Zasady ogolne i ryczalt...
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

    Czy mozna jednoczesnie prowadzic 2 rozne motody rozliczanie podatku
    dochodowego? Tzn. w ramach prowadzonej DG swiadcze uslugi budowlane (KPiR -
    zasady ogolne), ale jednoczesnie mam zamiar zajac sie produkcja - elementy
    metalowe (ryczalt 5,5%)...

    Moze w inny sposob to 'ugrysc'?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2007-09-06 19:28:54
    Temat: Re: Zasady ogolne i ryczalt...
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 06-09-2007 o 20:46:54 Baton <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > (KPiR -
    > zasady ogolne), ale jednoczesnie mam zamiar zajac sie produkcja -

    Opodatkowany jesteś TY a nie DG. Więc nie możesz być na raz na ryczałcie i
    na zasadach ogólnych.
    To samo tyczy się spółek osobowych.

  • 3. Data: 2007-09-06 23:52:38
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Opodatkowany jesteś TY a nie DG. Więc nie możesz być na raz na ryczałcie i
    > na zasadach ogólnych.
    > To samo tyczy się spółek osobowych.

    No ale chyba np mozna prowadzic DG na ogolnych i najem (poza DG) na
    ryczalcie, wiec tozsamosc podatnika niekoniecznie implikuje jednolite
    rozliczanie wszystkiego :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2007-09-07 06:39:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 07 Sep 2007 01:52:38 +0200, SDD napisał(a):

    > No ale chyba np mozna prowadzic DG na ogolnych i najem (poza DG) na
    > ryczalcie, wiec tozsamosc podatnika niekoniecznie implikuje jednolite
    > rozliczanie wszystkiego :)

    Jak najbardziej masz rację. Dodatkowo mylące jest stwierdzenie tommyz o
    spółkach osobowych. Można rozliczać dochody z własnej DG na zasadach
    ogólnych i jednocześnie dochody spółki na ryczałcie i na odwrót. Jest to w
    zasadzie jedyna metoda osiągnięcia tego co chce Baton.

  • 5. Data: 2007-09-07 09:32:04
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-09-2007 o 08:39:03 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > ogólnych i jednocześnie dochody spółki na ryczałcie i na odwrót. Jest to
    > zasadzie jedyna metoda osiągnięcia tego co chce Baton.

    No tak, trochę się zagalopowałem. Chodziło mi o jednożródło przychodów.
    Czyli mówiecie że można byc na raz na ryczałcie w spółce i KPiR we własnej
    DG?
    Z czego to wynika?

  • 6. Data: 2007-09-07 09:53:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 07 Sep 2007 11:32:04 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > No tak, trochę się zagalopowałem. Chodziło mi o jednożródło przychodów.
    > Czyli mówiecie że można byc na raz na ryczałcie w spółce i KPiR we
    > własnej DG?
    > Z czego to wynika?

    Z tego, że wyboru ryczałtu można dokonać tylko dla całej spółki osobowej a
    nie osobno dla jej poszczególnych udziałowców. I że nie ma przepisów
    powodujących, że taki wybór zmienia rozliczenie podatnika z jego własnej
    DG prowadzonej poza tą spółką.

  • 7. Data: 2007-09-07 10:36:08
    Od: "Baton" <b...@g...pl>

> [...]
    > nie osobno dla jej poszczególnych udziałowców. I że nie ma przepisów
    > powodujących, że taki wybór zmienia rozliczenie podatnika z jego własnej

    Tzn. w ramach prowadzonej DG (m.in.uslugi budowlane) rozliczam sie na
    zasadach ogolnych...

    W celu wykonywania produkcji (ryczalt 5,5%) powoluje spolke jawna czy tez
    partnerska...

    Dobrze mysle?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 8. Data: 2007-09-07 11:08:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 07 Sep 2007 12:36:08 +0200, Baton napisał(a):

> [...]
    > zasadach ogolnych...
    >
    > W celu wykonywania produkcji (ryczalt 5,5%) powoluje spolke jawna czy tez

    Nie do końca. W partnerskiej produkować się nie da, więc zostaje cywilna
    albo jawna